Geen reclame bij NPO op Dag van Nationale Rouw

Geen reclame bij NPO op Dag van Nationale Rouw
  • Media
  • 23 jul 2014 @ 10:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieRadioPolitiek

De dag van nationale rouw die voor vandaag is afgekondigd, betekent dat veel zenders hun programmering aanpassen. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zal vandaag op radio en televisie geen reclame uitzenden. Op Radio 1 begint om 14:00 uur een speciale uitzending rond de aankomst van slachtoffers van vlucht MH17.

Vanuit Eindhoven zullen de stoffelijke resten na aankomst in colonne naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne worden vervoerd. De identificatie vindt daar de komende tijd plaats. Bij het neerhalen van de vlucht van Schiphol naar Kuala Lumpur kwamen 298 mensen om, waaronder 193 Nederlanders.

Nederland 1 zendt vanaf 14:30 het programma ‘Dag van Nationale Rouw’ uit. Dit programma is ook via internet te kijken en wordt speciaal voor Nederlanders in het buitenland ook op zender BVN uitgezonden. Ook diverse andere lokale en regionale zenders passen hun programmering aan.

Ook RTL Nieuws zal uitgebreid bij de dag stilstaan. Er is één keer eerder een dag van nationale rouw geweest: in 1962, toen prinses Wilhelmina overleed. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken