HBO brengt aanbod Dutch FilmWorks eerder

HBO brengt aanbod Dutch FilmWorks eerder
  • Media
  • 24 jul 2014 @ 13:11
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieVerdienmodellenContentDoelgroep

De betaalde tv-dienst HBO krijgt een verkort window voor titels van Dutch FilmWorks (DFW). Populaire films zoals The Wolf of Wall Street, Mannenharten, Walking with Dinosaurs en Out of The Furnace zijn daardoor gemiddeld twee maanden eerder beschikbaar voor Nederlandse abonnees.

Het Nederlandse bioscoopsucces Kenau is de eerste titel die van het verkorte window profiteert. De film is vanaf komende zondag, 27 juli, beschikbaar voor HBO-abonnees.

HBO is verheugd met het verkorte window. 'We zijn nu beter in staat om de populaire films van Dutch FilmWorks nog sneller beschikbaar te stellen voor onze abonnees', aldus Jaap Bruijnen, General Manager van HBO Nederland. 

Het verkorte window voor titels van DFW is van toepassing op de drie reclamevrije tv-kanalen van HBO, alsmede HBO Go en HBO On Demand. Deze gratis diensten zijn al sinds de lancering in februari 2012 onderdeel van het HBO-pakket.

Met dit aanbod van zenders speelt HBO in op het veranderende medialandschap waarbij consumenten steeds vaker zelf bepalen waar en wanneer men content consumeert. Daarbij heeft het Amerikaanse bedrijf wel serieuze concurrentie van partijen als Netflix, Videoland, WappZapp en NLziet. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken