HBO brengt aanbod Dutch FilmWorks eerder
- Media
- 24 jul 2014 @ 13:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieVerdienmodellenContentDoelgroep
- 24 jul 2014 @ 13:11
- Redactie Media
De betaalde tv-dienst HBO krijgt een verkort window voor titels van Dutch FilmWorks (DFW). Populaire films zoals The Wolf of Wall Street, Mannenharten, Walking with Dinosaurs en Out of The Furnace zijn daardoor gemiddeld twee maanden eerder beschikbaar voor Nederlandse abonnees.
Het Nederlandse bioscoopsucces Kenau is de eerste titel die van het verkorte window profiteert. De film is vanaf komende zondag, 27 juli, beschikbaar voor HBO-abonnees.
HBO is verheugd met het verkorte window. 'We zijn nu beter in staat om de populaire films van Dutch FilmWorks nog sneller beschikbaar te stellen voor onze abonnees', aldus Jaap Bruijnen, General Manager van HBO Nederland.
Het verkorte window voor titels van DFW is van toepassing op de drie reclamevrije tv-kanalen van HBO, alsmede HBO Go en HBO On Demand. Deze gratis diensten zijn al sinds de lancering in februari 2012 onderdeel van het HBO-pakket.
Met dit aanbod van zenders speelt HBO in op het veranderende medialandschap waarbij consumenten steeds vaker zelf bepalen waar en wanneer men content consumeert. Daarbij heeft het Amerikaanse bedrijf wel serieuze concurrentie van partijen als Netflix, Videoland, WappZapp en NLziet.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Wolf of Wall Street
- verkort window
- DFW
- Kenau
- premiere
- tv-kanaal
- Videoland
- Dutch FilmWorks
- aanbod
- televisie
- concurrentie
- tv
- Netflix
- NLziet
- WappZapp
- films
- HBO
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing