IDTV lanceert interactieve tv-klopjacht The Target
- Media
- 4 jul 2014 @ 12:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 4 jul 2014 @ 12:20
- Redactie Media
IDTV, producent van Wie is de Mol?, komt samen met de Amsterdamse ondernemer Joep Verbunt met het nieuwe tv-format The Target. Dit programma is 'een bloedstollende klopjacht waarbij tijd, snelheid en techniek met elkaar in verbinding staan'. Een real life game waar iedereen aan mee kan doen door het installeren van een smartphone-applicatie. Zowel de jagers als The Target maken kans op een geldprijs van 30.000 euro.
Verbunt: 'Ik liep al enige tijd rond met het idee van een interactieve televisie klopjacht. Nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals Google Glass, Drones en nauwkeurige GPS-navigatie zorgen ervoor dat het nu ook technisch uitvoerbaar is. Als ondernemer zonder een achtergrond in de televisiebranche heb ik het idee uitgewerkt in een trailer van drie minuten en naar een aantal producenten gestuurd. Ik kreeg hier veel positieve reacties op en uiteindelijk heb ik gekozen voor IDTV als meest geschikte partner.'
Linda Kramer, uitvoerend producent van Wie is de Mol: 'We zijn er van overtuigd dat we met The Target een uniek format in handen hebben. Dit is nog nooit op deze manier op de Nederlandse televisie gedaan en zou een heel nieuw televisie genre kunnen ontketenen. Door programma’s als Wie is de Mol zijn wij al gespecialiseerd in het opbouwen van een interactie met de kijker. In de The Target staat die interactie centraal en gaan we daar nog een aantal stappen verder in; je kunt als kijker letterlijk meespelen. Een sterke fanbase is essentieel om van dit programma een succes te maken vandaar dat we op deze manier het programma aan het publiek bekend maken.'
IDTV, opgericht in 1977, is één van Nederlands grootste productiemaatschappijen en maakt sinds 2003 onderdeel uit van het Britse mediabedrijf ALL3MEDIA. Het bedrijf is toonaangevend in de ontwikkeling, productie en exploitatie van kwalitatief hoogstaande mediaconcepten op gebied van televisie, internet, evenementen, documentaire, drama en live communicatie.
Bekende producties van IDTV zijn onder meer Wie is de Mol?, Lingo, Campinglife, De Rijdende Rechter, Bed & Breakfast, Volgens Robert/Janine, The Only Son, Nederwiet, De Koningsvaart, Het 5 Mei Concert en Het Staatsloterij Oudejaarsfeest.
Joep Verbunt (28) is in 2010 afgestudeerd aan de London Metropolitan University met zijn Master Internatonal Business and Marketing. Na een jaar bij het Nederlandse beursgenoteerde investeringsfonds Value8 te hebben gewerkt is hij voor zichzelf begonnen. Recentelijk heeft hij nationale en internationale pers gehaald met de Hot Tub Movie Club. Nederlands eerste bubbelbadbioscoop.
The Target from Hot Tub Movie Club on Vimeo.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- TV
- televisie format
- Linda Kramer
- Wie is de Mol
- televisie
- The Target
- Joep Verbunt
- IDTV
- interactieve TV klopjacht
- format
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing