Lingo stopt bij Publieke Omroep. Who's next?

Lingo stopt bij Publieke Omroep. Who's next?
  • Media
  • 31 jul 2014 @ 09:15
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TelevisieKijkcijfersConceptMakers

De Publieke Omroep stopt met Lingo. De spelshow is eind september voor het laatst te zien op Nederland 2. Mogelijk komt er volgend jaar een zomereditie. LIngo is niet het enige slachtoffer van de jaarlijkse reorganisatie van de NPO-netten. Welke programma's verdwijnen nog meer?

Het jarenlange succesnummer Lingo wordt geschrapt vanwege tegenvallende kijkcijfers. In januari werd de knusse spelshow verplaatst van Nederland 1 naar Nederland 2. 'De vaste kijker heeft het programma helaas niet goed weten te vinden', laat AvroTros weten. Presentatrice Lucille Werner zegt het op de radio vooral jammer te vinden, maar geen drama. 

Media-directeur Remco van Leen van AvroTros praat nog met de NPO over een vervolg van Lingo. 'Wat ons betreft zou het een optie zijn om het programma terug te plaatsen naar Nederland 1. We zijn met de NPO ieder geval aan het kijken naar de mogelijkheden om een zomereditie te maken.'

De eerste aflevering van Lingo werd in 1989 uitgezonden door de VARA. Het programma werd gepresenteerd door Robert ten Brink, François Boulangé, Nance Coolen en momenteel Lucille Werner. 

Vermist, P&W en PowNews 

Uiteraard verdwijnen er meer tv-programma's in de jaarlijkse stoelendans om de populaire timeslots op de publieke netten. AvroTros heeft al bekendgemaakt dat het zoekprogramma Vermist van Jaap Jongbloed na de jaarwisseling niet meer geprogrammeerd staat in het uitzendschema van Nederland 1. 

Voor de zomer werd al bekend dat Pauw & Witteman uit eigen beweging stopt. Jeroen Pauw gaat solo door tot het eind van het jaar, daarna wordt een definitief besluit genomen over welke omroep een dagelijkse late-night talkshow mag gaan produceren. 

Ook PowNed gooit haar programmering flink om. Het dagelijkse nieuwsprogramma PowNews verdwijnt en wordt een wekelijks programma, om ruimte te maken voor nieuwe concepten. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken