Mijlpaal voor Netflix: 50 miljoen gebruikers

Mijlpaal voor Netflix: 50 miljoen gebruikers
  • Media
  • 22 jul 2014 @ 22:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieMediaOnlineMediastrategie

Het gaat als een speer met Netflix. De Amerikaanse aanbieder van internet-tv bereikte in het tweede kwartaal een mijlpaal: het aantal gebruikers steeg boven de 50 miljoen. Netflix, dat inmiddels actief is in 40 landen, zag het aantal leden met name buiten de VS stijgen.

Het totale aantal leden steeg van 48,35 miljoen in het eerste kwartaal tot 50,05 miljoen gebruikers per eind juni. Daarvan betalen er bijna 48 miljoen, de overige leden gebruiken de dienst nog kosteloos op proef. Netflix voorspelt dat het totale aantal leden in het lopende derde kwartaal zal doorgroeien tot bijna 54 miljoen. 

Netflix boekte in het tweede kwartaal een omzet van 1,14 miljard dollar tegen 1,06 miljard dollar in het eerste kwartaal. Voor het derde kwartaal rekent Netflix op een omzet van 1,22 miljard dollar. De nettowinst steeg van 53 miljoen dollar in het eerste kwartaal tot 71 miljoen euro in het tweede kwartaal.

In de huidige periode zal de winst dalen tot 55 miljoen dollar als gevolg van investeringen, met name in het veroveren van nieuwe markten. Zo betreeft Netflix in september de markten van Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, België en Luxemburg. 

Het tv-landschap verandert razendsnel. Netflix is daar een belangrijke aanstichter van, maar in Nederland moet het wel de concurrentie aan met diverse spelers, zoals HBO, UPC, startup WappZapp en RTL-dochter Videoland Unlimited. Populaire eigen producties als House Of Cards en 'Orange Is The New Black trekken daarbij veel twijfelende klanten over de streep. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken