Mijlpaal voor Netflix: 50 miljoen gebruikers
- Media
- 22 jul 2014 @ 22:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieMediaOnlineMediastrategie
- 22 jul 2014 @ 22:09
- Redactie Media
Het gaat als een speer met Netflix. De Amerikaanse aanbieder van internet-tv bereikte in het tweede kwartaal een mijlpaal: het aantal gebruikers steeg boven de 50 miljoen. Netflix, dat inmiddels actief is in 40 landen, zag het aantal leden met name buiten de VS stijgen.
Het totale aantal leden steeg van 48,35 miljoen in het eerste kwartaal tot 50,05 miljoen gebruikers per eind juni. Daarvan betalen er bijna 48 miljoen, de overige leden gebruiken de dienst nog kosteloos op proef. Netflix voorspelt dat het totale aantal leden in het lopende derde kwartaal zal doorgroeien tot bijna 54 miljoen.
Netflix boekte in het tweede kwartaal een omzet van 1,14 miljard dollar tegen 1,06 miljard dollar in het eerste kwartaal. Voor het derde kwartaal rekent Netflix op een omzet van 1,22 miljard dollar. De nettowinst steeg van 53 miljoen dollar in het eerste kwartaal tot 71 miljoen euro in het tweede kwartaal.
In de huidige periode zal de winst dalen tot 55 miljoen dollar als gevolg van investeringen, met name in het veroveren van nieuwe markten. Zo betreeft Netflix in september de markten van Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, België en Luxemburg.
Het tv-landschap verandert razendsnel. Netflix is daar een belangrijke aanstichter van, maar in Nederland moet het wel de concurrentie aan met diverse spelers, zoals HBO, UPC, startup WappZapp en RTL-dochter Videoland Unlimited. Populaire eigen producties als House Of Cards en 'Orange Is The New Black trekken daarbij veel twijfelende klanten over de streep.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- HBO
- betaalzender
- tv-zender
- gebruikers
- Netflix
- omzet
- UPC
- leden
- record
- betaaltelevisie
- zender
- Videoland
- groei
- televisie
- mijlpaal
- 50 miljoen
- tv
- winst
- WappZapp
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing