NOS trekt 7,5 miljoen bezoekers met WK-site

NOS trekt 7,5 miljoen bezoekers met WK-site
  • Media
  • 2 jul 2014 @ 15:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaWebsiteWK VoetbalApps

Het WK Voetbal legt de NOS geen windeieren. Niet alleen worden de wedstrijden goed bekeken, ook de speciale WK-site trekt veel publiek. Tot vandaag bedroeg het aantal unieke bezoekers van de website maar liefst 7,5 miljoen, zo meldt de NOS. Daarmee scoort de WK-site beter dan de Olympische Sotsji-site dit voorjaar.

Dankzij de goede verrichtingen van het Nederlands elftal blijft de site erg populair. Een van de best bekeken video's is die van de Playercam die Arjen Robben volgt bij de penalty tijdens de wedstrijd tegen Mexico.

Sinds Nederland-Australië is het voor bezoekers ook mogelijk om de wedstrijden van Oranje te bekijken met het radiocommentaar van Radio Brasil. Dit hebben inmiddels ruim 188.000 mensen gedaan.

Niet alleen de WK-site doet het goed, ook de speciale WK-app staat bij veel mensen op de smartphone. De app waarmee je doelpunten en beslissende momenten uit verschillende hoeken kunt terugkijken, heeft al 913.000 unieke gebruikers.

Ook op Twitter scoort de NOS naar eigen zeggen goed. In minder dan een maand tijd heeft het account @NOS er ruim 50.000 volgers bij gekregen. Het account @NOSsport heeft zelfs meer dan 100% groei in volgers gerealiseerd sinds de start van het WK. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken