Vrouwenglossy FAB keert terug op papier

Vrouwenglossy FAB keert terug op papier
  • Media
  • 22 jul 2014 @ 10:38
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineJournalistiekDoelgroepen

Tijdschrift FAB, dat in september vorig jaar stopte en begin dit jaar een digitale doorstart maakte, gaat weer op papier verschijnen. Dat meldt Ebru Umar, die het merk in januari overnam van Sanoma zonder medeneming van redacteuren. 'FAB verschijnt in september weer in print. Het is veel te leuk om aan een printblaadje te werken.'

De overname van FAB door Umar wekte dit voorjaar al veel verbazing, vooral omdat er niet meer dan een soort blog overbleef. Daarom is de mededeling dat het toch weer een tijdschrift wordt verrassend. 'Als alles meezit horen we morgen meer van de distributeur en kunnen we een datum vasthangen aan de verschijningsdatum', meldde Umar gisteren op FabMagazine.nl. 'Niet dat het ontbreken van die datum ons belemmert te werken. Het is veel te leuk om aan een printblaadje te werken.'

Rond de jaarwisseling besloot Umar met porno-uitgeefster Sandy Wenderhold om 'een blaadje te gaan uitgeven'. Over de samenwerking zegt Umar nu: 'Het resultaat is in ieder geval dat we al een paar maanden met een vrouw of tien en mannetje of vijf werken aan de printeditie van FAB.'

Umar, berucht vanwege haar felle columns in onder meer Metro, trekt in haar blog ook nog even van leer over hoe een bedrijf geleid moet worden: 'Er gaat niets boven zakendoen met ondernemers. Managers? Dat is het meest overbodige volk ever. Zitten altijd in overleg, zijn nooit bereikbaar, moeten dingen afstemmen en hebben eigenlijk helemaal geen bevoegdheid. Dodelijk vermoeiend. En vrouwelijke ondernemers zijn nóg slagvaardiger. En een feest om mee te werken.' 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken