EO verkoopt format Checkpoint aan ZDF

EO verkoopt format Checkpoint aan ZDF
  • Media
  • 11 aug 2014 @ 13:20
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieVerkoopAwardsConcept

Het format van het EO-kinderprogramma Checkpoint is verkocht aan de Duitse tv-zender ZDF. In het najaar zendt Duitsland één seizoen van Checkpoint uit met een eigen presentator en testteam. Ook zou er door andere landen interesse zijn getoond in het format.

Checkpoint start 30 augustus met een nieuw, negende seizoen Wederom slaat het team weer aan het testen. Wat is bijvoorbeeld de beste plek om te schuilen bij een natuurramp? En wat voor dingen kan je allemaal doen in een rallyauto? Presentator Klaas van Kruistum en zijn jonge testteam gaan op zoek naar de antwoorden op prangende vragen. In het voorjaar van 2015 volgt het tiende seizoen.

Voor de derde keer op rij is Checkpoint genomineerd voor de Gouden Stuiver, de prijs voor het beste kinderprogramma. Begin dit jaar ontving het programma de TV-Beeldenprijs voor beste jeugdprogramma. In 2012 won Checkpoint de kinderjuryprijs van de Prix Jeunesse 2012 in de categorie non-fictie (7 tot 11 jaar) en de Cinekid publieksprijs 2012 (Kinderkastprijs). Ook won presentator Klaas van Kruistum de MediaSmarties Award 2012 voor favoriete mannelijke presentator onder kinderen.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken