Rupert Murdoch koopt Time Warner toch maar niet
- Media
- 6 aug 2014 @ 12:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintTelevisieVerkoopZakelijk
- 6 aug 2014 @ 12:31
- Redactie Media
Mediamagnaat Rupert Murdoch heeft zijn bod op het Amerikaanse Time Warner ingetrokken. Drie weken geleden bood 21st Century Fox, het bedrijf van Murdoch, 80 miljard dollar (60 miljard euro) voor de concurrent, maar door de tegendraadse houding van de andere partij en dalende eigen beurskoersen ziet Murdoch er toch maar van af.
De koers van Murdochs eigen mediabedrijf is sinds het bod met ruim 10% gedaald. Tegen persbureau Reuters heeft Murdoch inmiddels laten weten dat alleen al om die reden een deal met Time Warner 'voor onze aandeelhouders niet meer aantrekkelijk' is.
Sowieso kwam de overname nooit echt van de grond door de opstelling van Time Warner. Het bedrijf heeft de afgelopen drie weken consequent geweigerd met Fox om de tafel te gaan zitten. Het samengaan van de twee bedrijven werd allerminst geambieerd.
Als 21st Century Fox en Time Warner wél tot een fusie waren gekomen, zou een mediagigant zijn ontstaan met Hollywood-studio's als Warner Bros Pictures, 21st Century Fox, internetreuzen als AOL, uitgeverijen als Time, kranten als The Wall Street Journal en The Times en tv-bedrijven als nieuwszender CNN en FOX.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- verkoop
- 21st Century Fox
- media
- bod
- ingetrokken
- televisie
- uitgeverij
- Time Warner
- Time
- overname
- mediaconcern
- Hollywood
- FOX
- Rupert Murdoch
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing