Jim Jansen stapt over van Folia naar New Scientist
- Media
- 7 aug 2014 @ 09:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaJournalistiekPrintContent
- 7 aug 2014 @ 09:48
- Redactie Media
Folia-hoofdredacteur Jim Jansen wordt de nieuwe hoofdredacteur van het populair-wetenschappelijk tijdschrift New Scientist. Hij volgt daarmee per 1 oktober Irene de Bel op, die als hoofdredacteur van Opzij aan de slag gaat.
Jim Jansen (43), de broer van cabaretier Dolf Jansen, is sinds 2007 inhoudelijk verantwoordelijk voor Folia Magazine, Folia Web en het wekelijkse radioprogramma Folia Maakt Kennis. Daarnaast coördineert hij elke week de wetenschapspagina's in Het Parool, interviewde hij promovendi voor AT5 en organiseerde hij samen met Het Parool en de Stadsschouwburg de Nacht van de Wetenschap.
Jansen kijkt uit naar zijn nieuwe klus. ‘New Scientist is een prachtige internationale titel waar ik me met veel enthousiasme en energie voor wil inzetten. Waar eerst mijn focus op Amsterdam lag, mag ik nu over alle wetenschappelijke ontwikkelingen in Nederland, België en de rest van de wereld schrijven. Dat is niet alleen een grote eer, maar ook een geweldige uitdaging.’
Leo Schaap, directeur van Veen Media, is blij met de komst van Jansen. ‘Met Jim halen we een energieke en creatieve hoofdredacteur in huis met veel ervaring in de wetenschappelijke wereld. Bij Folia heeft hij aangetoond dat hij een merk kan uitbouwen en wetenschap voor een breed publiek toegankelijk kan maken.’
Het van oorsprong Engelse New Scientist is het grootste weekblad ter wereld op het gebied van wetenschap en technologie. Dankzij de focus op ‘ideeën die de wereld veranderen’ en de balans tussen diepgang en toegankelijkheid, is het magazine populair bij een breed publiek. De Nederlandstalige editie verschijnt maandelijks met uitgebreide achtergrondartikelen en opinie. Het combineert de beste internationale artikelen met eigen kopij, waarin Nederlands en Belgisch toponderzoek veel aandacht krijgt. De website NewScientist.nl richt zich op het laatste internationale wetenschapsnieuws en opinie.
Veen Media is uitgever van New Scientist, Opzij, Jamie Magazine, Maarten!, Filosofie Magazine, Historisch Nieuwsblad en Kunstbeeld. Met dit special interest-portfolio bereikt Veen meer dan 600.000 Nederlanders in de doelgroep 13+. De uitgeverij is onderdeel van de Veen Bosch & Keuning Uitgeversgroep.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- wetenschap
- Folia
- hoofdredacteur
- overstap
- Nacht van de Wetenschap
- journalist
- Jim Jansen
- creatief
- Opzij
- Veen Media
- Parool
- Irene de Bel
- New Scientist
- media
- AT5
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing