Peter de Mönnink wordt ook CEO van SBS Broadcasting

Peter de Mönnink wordt ook CEO van SBS Broadcasting
  • Media
  • 28 aug 2014 @ 10:36
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineTelevisiePersonalia

Na bijna anderhalf jaar actief te zijn geweest als interim-CEO van SBS Broadcasting legt Hans Edin eind september 2014 zijn functie neer. Per 1 januari 2015 is hij benoemd tot Group Head of Television binnen Sanoma. In die rol zal Edin nauw samenwerken met de eindverantwoordelijke CEO’s, waaronder Peter de Mönnink. Daarnaast treedt Edin toe tot de Supervisory Board van SBS Broadcasting.

Per 1 oktober zal Peter de Mönnink, CEO van Sanoma Media Netherlands, voor een nader te bepalen periode de rol van CEO van SBS Broadcasting gaan combineren met zijn huidige taken.

Over de wisseling van de wacht zegt Harri-Pekka Kaukonen, President en CEO van Sanoma: 'We zijn Hans Edin dankbaar voor zijn belangrijke bijdrage aan SBS Broadcasting. Hij heeft voor stabiliteit gezorgd en gewerkt aan een fundament. Het groeipad van SBS kan vanaf die basis vertrekken. De ‘dubbelrol’ van Peter de Mönnink zal zonder twijfel bijdragen aan een intensievere samenwerking tussen SBS, Talpa en Sanoma. Dit zal leiden tot nog betere, snellere en slimmere cross-mediale oplossingen voor onze klanten.'

In een reactie zegt John de Mol van Talpa Media: 'Al geruime tijd is de samenwerking tussen Sanoma en Talpa geïntensiveerd. Ik ben blij met de komst van Peter de Mönnink, want hij is iemand die het Nederlandse medialandschap en de Nederlandse cultuur kent en dat laatste is wellicht nog belangrijker dan het eerste. Peter heeft de brug geslagen tussen Sanoma en Talpa en ik verheug me enorm op de samenwerking met hem.'

www.sanoma.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken