Sanne Groot Koerkamp hoofdredacteur GLAMOUR

Sanne Groot Koerkamp hoofdredacteur GLAMOUR
  • Media
  • 22 aug 2014 @ 15:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintPersonaliaJournalistiek

G+J Uitgevers heeft Sanne Groot Koerkamp (32) benoemd tot hoofdredacteur van modemaandblad GLAMOUR. Sanne komt van MYbusinessmedia waar zij als algemeen hoofdredacteur van het fashioncluster verantwoordelijk was voor titels als Textilia en Schoenvisie. Sanne heeft naast het begeleiden van een reorganisatie en een restyling, ook aan de basis gestaan van de lancering van een online pay-wall.

Verder is zij oprichter en eigenaar van editorial en copywriting house Queens of Content. Sanne heeft veel ervaring als hoofdredacteur van diverse bladen en als redacteur bij media als LINDA., JAN en Nieuwe Revu. Zij volgt hiermee Sabine Geurten op, die een nieuwe professionele uitdaging aangaat.

Sanne Groot Koerkamp: 'Wat een eer om hoofdredacteur te worden van het grootste modeblad van Nederland! Ik kan niet wachten om samen met het ervaren team van GLAMOUR aan de slag te gaan. GLAMOUR is een prachtig merk dat ik de komende jaren nog verder wil uitbouwen. Ik geloof in een gezonde balans tussen print en online, events en communitybuilding. Mijn doel met GLAMOUR is alle jonge, zelfbewuste vrouwen van Nederland te inspireren nóg stijlvoller voor de dag te komen.'

Eric Blok, CEO G+J Uitgevers: 'Ik ben verheugd dat Sanne aan boord komt om GLAMOUR in deze uitdagende tijden een nieuwe richting te geven. Haar ervaring op het gebied van fashion, journalistiek talent maar ook vooral op digitaal vlak zijn de ingrediënten voor succes waarmee GLAMOUR haar leidende positie als modetijdschrift gaat uitbreiden. Tegelijkertijd wil ik Sabine Geurten hartelijk danken voor haar bijdrage en inzet in de transitiefase waarin GLAMOUR zich de laatste jaren bevond. Ik wens Sabine veel succes bij de voortzetting van haar professionele carriere.' 

GLAMOUR heeft een verkochte oplage van 100.113 (HOI 2013). Gelanceerd in 2005 onder licentie van Amerikaanse uitgeverij Condé Nast met Karin Swerink als hoofdredacteur (thans hoofdredacteur van VOGUE Nederland). 

www.glamour.nl
www.genj.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken