Telegraaf vanaf 10 oktober op tabloid

Telegraaf vanaf 10 oktober op tabloid
  • Media
  • 18 aug 2014 @ 09:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekInnovatieMediastrategie

De Telegraaf stapt op vrijdag 10 oktober over op tabloid-formaat. Niet alleen het formaat verandert, want bij die lancering wordt de krant 'in een nieuw jasje gestoken'. TMG spreekt over 'een mijlpaal'.

Het was geen geheim meer dat De Telegraaf over zou stappen op een compacter formaat, maar de vraag was wel wanneer dat precies zou gebeuren. Vanmorgen maakt de krant aan die speculaties een einde met een bericht op de eigen website. 

'Bijna een jaar geleden zijn we gestart met de voorbereidingen en ontwikkeling. Wij denken dat de vernieuwde Telegraaf nog beter wordt maar wel met als belangrijk uitgangspunt: De Telegraaf blijft uiteraard wel De Telegraaf', aldus hoofdredacteur Sjuul Paradijs.

De lezer hoeft geen compleet nieuwe krant te vrezen, meldt TMG. 'Dus als het gaat om het spraakmakend nieuws en reportages, commentaren, de columns van onder anderen prof. dr. Bob Smalhout, Rob Hoogland, John van den Heuvel, Nausicaa Marbe, Paul Jansen en Martin Visser en de vaste rubrieken, De Financiële Telegraaf, Privé en Telesport: die treft u met ingang van vrijdag 10 oktober aanstaande uiteraard gewoon in uw Telegraaf aan. De krant wordt niet dunner en de letters blijven even groot en goed leesbaar zoals nu het geval is.'

De Telegraaf-lezers worden de komende tijd uitvoerig geïnformeerd over de aanstaande veranderingen. 'Maar de datum van 10 oktober 2014 staat nu vast', verzekert Paradijs. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken