Jongerenkrant 7Days wint Young Reader Award
- Media
- 23 sep 2014 @ 13:10
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekPrintWebsiteMedia
- 23 sep 2014 @ 13:10
- Redactie Media
Jongerenkrant 7Days heeft een prijs gewonnen in de prestigieuze Young Reader Award-wedstrijd, een initiatief van de World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA). De internationale vakjury bekroonde de krant in de categorie ‘Brand’ met zilver voor de jaarlijkse 7Days Jongere van het Jaar-verkiezing: een podium voor talentvolle jongeren die zich op een positieve manier onderscheiden.
‘We zijn enorm trots op deze award’, zegt hoofdredacteur Lotte Stegeman. ‘Het is voor ons een extra bevestiging dat het loont om tieners – door veel media chronisch ondergewaardeerd - in de schijnwerpers te zetten.’
Jongerenkrant 7Days nomineert elk najaar zeven ambitieuze Nederlandse tieners voor de Jongere van het Jaar-award. In tegenstelling tot veel nieuwsberichten over jongeren, die vaak over comazuipen, schooluitval en jeugdcriminaliteit gaan, hebben de zeven genomineerden juist om positieve redenen de krant gehaald. Elk najaar kan op Sevendays.nl op deze jongeren worden gestemd.
In 2013 ging filmduo Cinemates er met de titel Jongere van het Jaar vandoor: de twee razend populaire filmmakers hebben tienduizenden volgers op YouTube. Eerdere winnaars van de verkiezing zijn onder anderen blogger en filmmaker Hidde van Koningsveld en de gehandicapte topzwemmer Olivier van der Voort (14). De zeven genomineerden voor 2014 worden op 21 november bekendgemaakt.
De WAN-IFRA wil met de prijzen ‘innovatieve ideeën en gedachten verspreiden om nieuwsmedia wereldwijd te versterken’, aldus secretaris-generaal Larry Kilman. In totaal vielen nieuwsmedia uit dertien verschillende landen in de prijzen, waaronder de Maleisische krant The Star, het Britse The Guardian en de Indonesische Jakarta Post. 7Days is de enige Nederlandse prijswinnaar. Kilman: ‘Deze prijzen geven bekendheid aan het uitstekende, maar vaak relatief onbekende werk dat media en uitgevers doen om hun publiek te vergroten.’
7Days noemt zich 'hét nieuwsmerk voor jongeren van 12 tot 18 jaar'. De krant 7Days verschijnt elke vrijdag in een oplage van bijna 30.000 exemplaren. Via Sevendays.nl, @7DaysNL en 7DaysNL op Facebook blijven jongeren op de hoogte van alles wat nieuw en voor hen relevant is.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Young Reader Award
- jongeren
- 7Days
- prijs
- krant
- media
- WAN-IFRA
- World Association of Newspapers and News Publishers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing