Nieuwe koers en restyling voor Management Scope
- Media
- 15 sep 2014 @ 12:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintZakelijkJournalistiekMediastrategie
- 15 sep 2014 @ 12:40
- Redactie Media
Vakblad Management Scope gooit het roer om. Niet alleen verschijnt deze week een compleet gerestyled nummer, maar bovendien is gekozen voor een andere koers. Het tijdschrift heeft de eigen rol in het medialandschap heroverwogen en zet voortaan in op een nauwere samenwerking met partner en legt de nadruk meer dan voorheen op de 'meeting of minds'.
'Het medialandschap is totaal opgeschud', zegt hoofdredacteur Quinty Danko van Management Scope. 'Waar voorheen de krant het nieuws bracht, het weekblad de achtergrondverhalen bij het nieuws maakte en de maandbladen werden gelezen voor de verdieping, wordt het nieuws nu online bekeken en zorgen de kranten voor de achtergrond. In de uitgeefsector is de wereld drastisch veranderd en advertentie-inkomsten daalden naar een minimum. En welke rol blijft er over voor het maandblad?'
Management Scope vroeg aan haar lezers wat ze nog wilden lezen in het blad. 'Al snel werd duidelijk dat ons magazine alleen nog relevant is als we agenda-settende kennis brengen. Relevante kennis voor de boardroom en managers die daaraan rapporteren. Dat was het moment dat wij zijn gaan samenwerken met kennispartners: vooraanstaande consultants en bedrijven die op een bepaald domein voor onze lezers relevante expertise hebben.'
De samenwerking met die kennispartners komt tot uitdrukking in interviews, analyses en rondetafeldiscussies. Danko: 'Daarmee heeft onze pay-off "A meeting of minds" een belangrijkere betekenis gekregen. Onze lezer ontmoet de geïnterviewde topmanagers in het magazine en onze kennispartners ontmoeten de topmanagers fysiek. Bovendien treffen ook de kennispartners elkaar en organiseren we bijeenkomsten voor de lezers.'
Bij deze wijzigingen – een nieuwe rol in het medialandschap, de samenwerking met partners en de nadruk op de ‘meeting of minds’ – past een nieuw uiterlijk van het magazine, vandaar dat aanstaande donderdag een compleet gerestylede editie van Management Scope verschijnt.
De kennispartners waarmee Management Scope samenwerkt zijn Accenture, Allen & Overy, A.T. Kearney, Eiffel, HP, ING, LTP, NUON, NVP, PostNL, Sandd, Shell en VGZ.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- strategie
- Quinty Danko
- koers
- restyling
- informatie
- businessmodel
- media
- tijdschrift
- maandblad
- journalistiek
- achtergrond
- magazine
- kennispartners
- Management Scope
- samenwerking
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing