Nieuwe koers en restyling voor Management Scope

Nieuwe koers en restyling voor Management Scope
  • Media
  • 15 sep 2014 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintZakelijkJournalistiekMediastrategie

Vakblad Management Scope gooit het roer om. Niet alleen verschijnt deze week een compleet gerestyled nummer, maar bovendien is gekozen voor een andere koers. Het tijdschrift heeft de eigen rol in het medialandschap heroverwogen en zet voortaan in op een nauwere samenwerking met partner en legt de nadruk meer dan voorheen op de 'meeting of minds'.

'Het medialandschap is totaal opgeschud', zegt hoofdredacteur Quinty Danko van Management Scope. 'Waar voorheen de krant het nieuws bracht, het weekblad de achtergrondverhalen bij het nieuws maakte en de maandbladen werden gelezen voor de verdieping, wordt het nieuws nu online bekeken en zorgen de kranten voor de achtergrond. In de uitgeefsector is de wereld drastisch veranderd en advertentie-inkomsten daalden naar een minimum. En welke rol blijft er over voor het maandblad?'

Management Scope vroeg aan haar lezers wat ze nog wilden lezen in het blad. 'Al snel werd duidelijk dat ons magazine alleen nog relevant is als we agenda-settende kennis brengen. Relevante kennis voor de boardroom en managers die daaraan rapporteren. Dat was het moment dat wij zijn gaan samenwerken met kennispartners: vooraanstaande consultants en bedrijven die op een bepaald domein voor onze lezers relevante expertise hebben.'

De samenwerking met die kennispartners komt tot uitdrukking in interviews, analyses en rondetafeldiscussies. Danko: 'Daarmee heeft onze pay-off "A meeting of minds" een belangrijkere betekenis gekregen. Onze lezer ontmoet de geïnterviewde topmanagers in het magazine en onze kennispartners ontmoeten de topmanagers fysiek. Bovendien treffen ook de kennispartners elkaar en organiseren we bijeenkomsten voor de lezers.'

Bij deze wijzigingen – een nieuwe rol in het medialandschap, de samenwerking met partners en de nadruk op de ‘meeting of minds’ – past een nieuw uiterlijk van het magazine, vandaar dat aanstaande donderdag een compleet gerestylede editie van Management Scope verschijnt.

De kennispartners waarmee Management Scope samenwerkt zijn Accenture, Allen & Overy, A.T. Kearney, Eiffel, HP, ING, LTP, NUON, NVP, PostNL, Sandd, Shell en VGZ. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken