Studio Room maakt Pink Ribbon 'zonder roze bril'
- Media
- 22 sep 2014 @ 10:47
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersJournalistiekPrintSamenwerking
- 22 sep 2014 @ 10:47
- Redactie Media
De afgelopen jaren lag Pink Ribbon onder vuur omdat lang niet al het geld naar kankeronderzoek ging. Ook vonden velen het speciale jaarlijkse magazine te verbloemend. Dit jaar gooit Pink Ribbon het over een andere boeg: 'eerlijk en prikkelend' is het nieuwe magazine dat op 26 september verschijnt in een oplage van 100.000 exemplaren. Studio Room, bekend van de vormgeving van Linda, is verantwoordelijk voor het nieuwe ontwerp.
'Rauw & teder. Wanhopig & hoopvol. Angstig & opgelucht. Verdrietig & blij. Alles wat je altijd al wilde weten maar nooit durfde te vragen over borstkanker. Realistische cijfers en harde feiten in prachtige woorden & onverbloemde beelden, waar je kippenvel van krijgt.' Zo omschrijven de initiatiefnemers het nieuwe Pink Ribbon Magazine. Ze spreken over een 'magazine zonder roze bril'.
Het speciale magazine bevat portretten van vrouwen in de verschillende stadia van borstkanker. Van ontdekking van de eerste knobbel, via diagnose, behandelingen, reconstructie, naar genezing, uitzaaiingen of de dood. Zeer persoonlijke verhalen afgewisseld met de harde realiteit in feiten en cijfers. Het thematische tijdschrift brengt de brede impact van borstkanker in beeld: vijf jaar geen seks, hoe ziet een amputatie eruit, high van de chemobehandeling, hoe vertel ik mijn kind dat ik doodziek ben? Maar ook: het roer om en de geboorte van het wonder dat Gijs heet, een kind na borstkanker.
Pink Ribbon Magazine kost € 5,95. Het volledige bedrag gaat rechtstreeks naar onderzoek, zo benadrukt de organisatie. Op Pinkribbon.nl/magazine kun je zelf bepalen naar welk onderzoek je donatie gaat:
- Een persoonlijk risicoprofiel voor erfelijk belasten – Dr. M. Rookus. Vrouwen met een erfelijke belasting voor borstkanker (BRCA 1/2 mutatiedraagsters) hebben 60 tot 80% kans op borstkanker. Een deel van hen heeft een lager risico op borstkanker. Met deze studie willen we de voorspelling van het risico verbeteren en meer op de persoon afstemmen. Zo kunnen persoonlijke keuzes, bijvoorbeeld een drastische borstverwijdering, beter worden overwogen.
- Anti-kankermiddel op maat – Prof. dr. E. Voest. Onderzoek naar de mogelijkheid om, buiten het lichaam van de patiënt, te beoordelen of behandeling met specifieke anti-kankermiddelen bij deze individuele patiënt zinvol kan zijn. Pink Ribbon Magazine verschijnt op 26 september in een oplage van 100.000.
'Je koopt niet alleen een zeer interessant, prikkelend en mooi magazine, je helpt ook om méér gericht wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker mogelijk te maken', aldus de initiatiefnemers. 'Jaarlijks krijgen namelijk 16.000 mensen de diagnose borstkanker, waarvan 87 mannen. Dat aantal blijft de komende jaren helaas verder toenemen. De overlevingskansen stijgen gelukkig, echter overlijden er vandaag de dag nog steeds 9 mensen aan borstkanker per dag. Onderzoek blijft hard nodig. De wetenschap is ervan overtuigd dat borstkanker dankzij onderzoek binnen 15 jaar een chronische ziekte zal zijn. Met drastisch minder sterfgevallen. Daarom koop je dit magazine: het volledige bedrag gaat naar onderzoek.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- tijdschrift
- kanker
- Linda
- eerlijk
- Pink Ribbon
- kankeronderzoek
- onderzoek
- donaties
- stichting
- magazine
- roze bril
- Studio Room
- borstkanker
- goed doel
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing