Audax is positief ondanks daling omzet

Audax is positief ondanks daling omzet
  • Media
  • 20 okt 2014 @ 07:07
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkPrintMedia

Uitgeverij Audax zag in 2013 zijn omzet met ruim 30 miljoen euro dalen naar 251 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening die de uitgeverij vrijdag publiceerde. Het resultaat na belastingen bedroeg een verlies van 3,6 miljoen euro, dat Audax hoofdzakelijk toeschrijft aan eenmalige reorganisatiekosten.

In 2013 werd het vermogen versterkt met 5 miljoen euro. De directie van Audax verwacht voor het lopende jaar een verbetering van het resultaat, gevolgd door een duurzame winst in 2015.

Vorig jaar heeft Audax haar strategie herzien. 'Het zwaartepunt komt steeds meer te liggen op logistiek', aldus de directie. 'De recente overeenkomst met Aldipress (Sanoma) past perfect in die strategie. Dit bedrijf besteedt haar logistieke activiteiten volledig uit aan Audax’ dochteronderneming Media Logistics. Daarnaast investeert Audax fors in automatisering en in haar machinepark. Hierdoor blijft de kwaliteit van de prestaties op het huidige hoge niveau gegarandeerd.'

In het retailsegment richt Audax zich op 'high traffic' locaties, plaatsen waar veel consumenten langs komen en het aantal aankopen dus hoog is. In dat licht noemt de directie het 'verheugend' dat het contract met Schiphol voor de AKO-winkels met tien jaar is verlengd. Met NS praat Audax momenteel over uitbreiding van AKO-winkels op stations.

In de uitgeefactiviteiten richt Audax zich in Nederland volledig op de doelgroep vrouwen, met print en nieuwe e-commerce initiatieven. Een voorbeeld is de lancering van het platform Mooinietduur.nl

De directie en Raad van Commissarissen van Audax zijn ervan overtuigd dat de herziening van de bedrijfsstrategie met een duidelijke focus op logistieke samenwerking en topverkooplocaties, gekoppeld aan een slagvaardige bedrijfsstructuur en -cultuur zullen leiden tot een duurzame winstgevendheid van Audax, ondanks de uitdagende marktomstandigheden.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken