Blendle start verkoop complete kranten en tijdschriften
- Media
- 6 okt 2014 @ 09:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekVerdienmodellenOnlineMedia
- 6 okt 2014 @ 09:40
- Redactie Media
Online kiosk Blendle is gestart met de verkoop van complete kranten en tijdschriften, naast de losse artikelen die de kern van het bedrijf vormen. 'We zijn nu met afstand de goedkoopste kiosk van Nederland', aldus Blendle-oprichter Alexander Klöpping.
Blendle, dat vijf maanden geleden werd gelanceerd en al 120.000 gebruikers telt, werkt samen met meer dan vijftig Nederlandse kranten en tijdschriften. Aanvankelijk kon alleen per artikel worden betaald, maar sommige gebruikers vroegen zich af waarom de traditionele aankoopmethode niet mogelijk was.
'Men zei: als ik veel artikelen in één tijdschrift lees, dan ben ik zo 10 euro kwijt, veel meer dan wanneer ik het tijdschrift had gekocht', meldt Klöpping op de blog van Blendle. 'Vanaf nu kun je dus nooit meer geld uitgeven dan het tijdschrift kost. Als je dat punt bereikt krijg je de rest van het blad cadeau. En je kunt ook direct besluiten dat je onbeperkt toegang tot een krant of tijdschrift wil.'
De Blendle-prijzen liggen 'tientallen procenten' lager dan in fysieke kiosken, aldus de tv-nerd annex zakenman. Zo kost de Volkskrant bij Blendle 0,89 euro en bij AKO 2,00 euro. Klöpping: 'Maar belangrijker is misschien nog wel dat je de deur niet uit hoeft, dat je de krant op elk apparaat kunt lezen en alle artikelen voor altijd in je Blendle-archief blijven staan.'
Afgelopen week introduceerde Blendle ook een 'abonneekoppeling', waardoor abonnees van bijna alle kranten en tijdschriften gratis toegang krijgen tot hun favoriete dag- en weekbladen. 'Daar verdienen we dus niets aan', zegt Klöpping, 'maar we begrijpen heel goed dat onze gebruikers dit graag wilden.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- koppeling
- kranten
- AKO
- kiosk
- tijdschriften
- Blendle
- Alexander Klöpping
- uitbreiding
- abonnees
- compleet
- concurrentie
- Volkskrant
- abonneekoppeling
- edities
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing