Computable stopt met papieren ICT-krant

Computable stopt met papieren ICT-krant
  • Media
  • 9 okt 2014 @ 09:57
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMediaPrintJournalistiekMediastrategie

De printuitgave van ICT-vakblad Computable verschijnt deze week voor het laatst op papier, als nieuwskrant. Uitgever Marqit, onderdeel van Jaarbeurs Utrecht, lanceert in december 2014 een nieuw magazine (onder dezelfde naam) dat gericht is op IT-management en beslissers in die sector. In het nieuwe magazine wordt iedere maand een ander ICT-thema behandeld. Computable gaat professionals via zijn website bedienen.

'De constatering dat de snel veranderende informatiebehoefte een blijvende impact heeft op ons bestaan heeft Marqit doen besluiten met de uitgave van het vertrouwde Computable - in de huidige vorm - te stoppen', aldus de uitgever op Computable.nl. Het vakblad blijft het laatste ICT-nieuws via zijn website verspreiden, maar drukt dit niet meer af op papier.

Voor de community van ICT-professionals wordt het online platform versterkt. Computable, dat bestaat sinds 1968, zal daarnaast sterk inzetten op de verbinding tussen digitale en fysieke vormen van communicatie tussen gebruikers van IT-oplossingen en leveranciers.

Sander Hulsman, hoofdredacteur van Computable: 'Deze andere tijd vraagt om een andere blik op de informatievoorziening en berichtgeving die noodzakelijk is voor ict-specialisten, ict-managers en ict-beslissers bij het goed uitvoeren van hun werk. Voor het nemen van inkoopbeslissingen speelt de vrijelijk beschikbare informatie via internet immers een veel grotere rol dan wat via print decennia voorhanden was. Relevantie, actualiteit en reikwijdte van informatie bereikt de ict'er via leveranciers en 'peers', maar vooral via search. Daar kan geen printproduct meer tegen op.'

Roderick Wijsmuller, uitgever Computable: 'Wij willen met deze krantuitgave stoppen omdat deze te veel volgend is op het nieuws dat al online is verspreid. We zien dat er enorme kansen liggen om via een sterk, breed portfolio van kennisplatformen een leidende rol te blijven spelen voor zowel de ict-professional als ict-management. Wij willen meer relevante informatie uitgeven, uit meer bronnen, nog beter geduid en gericht op gesegmenteerde doelgroepen. Het digitale platform is daarbij het startpunt, met een community bij Computable van ruim 250.000 maandelijkse bezoekers, een expertpanel van 1.250 ervaren deskundigen en met meer dan 60.000 artikelen.'

De combinatie van Computable met de grote beursmerken van Jaarbeurs zoals Infosecurity.nl, Storage Expo, The Tooling Event en de specialistische beurzen rond ICT voor overheid, zorg, onderwijs en logistieke sector is ongekend, aldus Wijsmuller. 'De verticale markten krijgen ook hun eigen plek binnen de Computable-community. Voor ICT-specialisten bouwen we ons online platform sterk uit. En voor ICT-management en beslissers complementeren wij de fysieke en digitale platformen met een nieuw maandelijks magazine met een vertrouwde naam: Computable.'

De ingeslagen koers past binnen de strategie van Jaarbeurs dat vooral de combinatie tussen fysieke en digitale ontmoetingen wil faciliteren in de zakelijke markt. Bart Strijker, director unit digital van Jaarbeurs: 'De acquisities van Computable eerder dit jaar en die van Marqit in 2013 onderstrepen de nieuwe koers van Jaarbeurs. Niet puur focus op beurzen, maar juist vanuit de vraagkant kijken waar de informatiebehoefte ligt en hier met dynamische, eigentijdse platformen op inspelen.'

Computable organiseert op 9 oktober 2014 een bijeenkomst voor genodigden om het einde van het tijdperk van de huidige uitgave uit te luiden. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken