DJ Afrojack over marketing: Wees eerlijk

DJ Afrojack over marketing: Wees eerlijk
  • Media
  • 17 okt 2014 @ 10:50
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • MarketingMuziekEvenement

‘Ik probeer alle onderdelen in mijn eigen marketing zoveel mogelijk te regisseren. Je moet alles onthouden, overal goed over nadenken, dingen die je zegt in een interview bijvoorbeeld. Het kan goed uitpakken, het kan fout uitpakken. Maar het belangrijkste wat ik heb geleerd van marketing, en veel mensen weten dat nog steeds niet, is dat je eerlijk moet zijn. Dan kun je niets fouts doen. Dan kan het nooit zo zijn dat je terug krijgt: ja, maar toen zei je dat, en nu zeg je dit. Als je altijd jezelf bent, komt het goed. Ik zeg soms verkeerde dingen, maar het is in elk geval eerlijk! ‘ Een kort, maar eerlijk gesprek met de beroemdste DJ van dit moment.

Door Sjaak Hoogkamer

DJ Afrojack viert momenteel grote successen overal in de wereld. Samen met collega’s Tiësto, Armin van Buuren, Hardwell en Dash Berlin vormt hij een belangrijk exportproduct van Nederland. Deze week staan zij samen met vele honderden andere dj’s uit 57 landen centraal tijdens het Amsterdam Dance Event.  PostNL vereerde de fabuleuze vijf tijdens de ADE met een eigen postzegel. Afrojack in een reactie: ‘Nederland op deze manier vertegenwoordigen is echt ongelooflijk. Ik ben zo vereerd.’

Steeds meer merken verbinden zich aan dance. Goede ontwikkeling?

Afrojack: ‘Slim. Dance is een sterk merk op dit moment en de  muziekcultuur is heel groot aan het worden. Het is eigenlijk de muziekcultuur die wordt versterkt door dance. En dat is een heel simpel en effectief middel om de jongere generatie te bereiken. Op een heel andere manier.’

Je hebt gekozen om jouw naam te verbinden aan merken als G-Star en Razer. Waarom juist die merken?  

Afrojack: ‘Omdat het A-merken zijn en ik vind het heel belangrijk om vanuit marketingoogpunt mijn naam te verbinden aan sterke merken. Ik werk me helemaal de tering, ik werk 16 uur per dag. Ik probeer elke plaat zo goed mogelijk af te maken, ik maak nog 30 versies voordat die echt af is. En dan wil ik mijn werk niet verbinden met een merk dat niet af is. Dat zou zonde zijn. Met G-Star heb ik heel lang gepraat voordat ik heb toegestemd. Die hebben mij oprecht overtuigd dat ze ervoor zouden zorgen dat mijn eerste merchandise echt kwaliteit is. Ik had nog geen merchandise zoals een stom T-shirt met een A erop voor vijf euro. Ik wil kwaliteit.’

De uitgifte van de postzegels met de beeltenis van de beroemde dj’s is voor PostNL een slimme zet in de marketing. Tijdens het ADE is Nederland opnieuw het wereldcentrum van de dance-cultuur, een feit dat ook door ceo van PostNL, Herna Verhagen werd benadrukt: ‘Niets voor niets wordt dance een van onze belangrijkste exportproducten genoemd.’ Met de uitgifte bewijst PostNL eer aan de vijf befaamde Nederlandse dj’s. Verhagen: ‘Ik ben zelf een echte danceliefhebber. Daarom ben ik er trots op dat ik deze flitsende postzegels mag overhandigen aan vijf grote ambassadeurs van ons land.’

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken