Expedia stuurt blogger op rondreis door Nederland
- Media
- 2 okt 2014 @ 10:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Branded contentMediastrategieCampagnesOnline
- 2 okt 2014 @ 10:50
- Redactie Media
Reisblogger Daisy Scholte (29) is als Expedia Pioneer begonnen aan haar reis door Nederland. Als geselecteerde Nederlandse 'pionier' zal ze een jaar lang door ons land reizen en daar vrijwel dagelijks verslag van doen. Daisy verwacht in een jaar tijd ongeveer 200 bekende en minder bekende evenementen en bezienswaardigheden in eigen land te bezoeken. Expedia wil met deze actie laten zien 'als globale speler ook lokaal relevant te zijn'.
Haar ervaringen deelt Daisy op haar blog Daisypioneer.reis-blogs.nl en via verschillende social media-kanalen. In haar eerste twee weken als Expedia Pioneer sloot Daisy zich onder andere aan bij een groep ‘poollichtjagers’ op de Veluwe, was ze aanwezig bij de Hatwalk in Den Haag, waar ze ex-politica Erica Terpstra kort interviewde, en beleefde ze Prinsjesdag als een echte Oranjefan. Gisteren bezocht ze het Nederlands Film Festival en bekeek daar de Nederlandse kaskraker 'De nieuwe wildernis', een film waarin het natuurschoon van ons land centraal staat.
Voor het Pioneer-project ging Expedia op zoek naar iemand die een jaar lang door Nederland wil reizen en daarvan verslag wil doen. Naast de zoektocht naar een Nederlandse Pioneer, ging Expedia ook op zoek naar Pioneers voor vijf andere landen. In totaal meldden zich meer dan 200 personen aan voor de rol in Nederland.
De uitverkoren Daisy Scholte gaat naar festivals en concerten, gaat wadlopen of kitesurfen en bezoekt eindelijk eens zelf Nederlandse bezienswaardigheden als de Zaanse Schans. Ze wisselt overnachtingen in goede hotels af met budgetovernachtingen, grotere evenementen met kleinere bezienswaardigheden, en simpele snacks met een 3-gangenmenu in een sterrenrestaurant. Op die manier verkrijgt Daisy een zo compleet mogelijk beeld van ons land.
René Nieuwmans, senior commercial manager van Expedia: 'Met dit project willen we laten zien dat de globale speler Expedia er naar streeft ook lokaal relevant te zijn. Door de ogen van een landgenoot laten we mensen zien wat een prachtige bestemming Nederland is aan de hand van bekende en minder bekende bestemmingen, evenementen en activiteiten. Onze technologie, zoals de Expedia tablet-app, helpt Pioneer Daisy om comfortabel door Nederland te reizen. Al met al is dit project een unieke promotie voor ons land en ik kan iedereen aanraden Daisy te volgen, want er zitten hele leuke tips bij.'
Expedia Pioneer Daisy Scholte over dit avontuur: 'Ik heb altijd met het grootste gemak de hele wereld over gereisd, maar liet mijn eigen land vaak links liggen. Nu heb ik een jaar lang de kans om alle geheimen van Nederland te ontdekken. De eerste twee weken zijn veelbelovend. Zo was ik al twee keer op de Veluwe, waar ik nog nooit eerder ben geweest. Het is daar zó mooi. Ik verwacht het komende jaar alle geheimen van Nederland te ontdekken. Ik hoop dat de Nederlandse locals mij daarbij gaan helpen, bijvoorbeeld door het geven van tips via social media.'
Daisy Scholte reisde eerder door landen in Azië en Afrika. Ze volgde de studies Media & Entertainment Management in Leeuwarden en Film Productions in Londen. Daisy is daarna werkzaam geweest als filmmaakster en journalist. In de rol van Pioneer mag ze een jaar lang door Nederland reizen en schrijven over haar ervaringen, foto's maken van mooie momenten en bijzondere belevenissen vastleggen op video.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Expedia
- promotie
- reisblog
- bloggen
- Daisy Scholte
- rondreis
- lokaal
- content
- branded content
- reizen
- reisblogger
- Nederland
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing