JCDecaux sluit Walking Dead op in abri
- Media
- 14 okt 2014 @ 12:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OutdoorTelevisieCampagnesActies
- 14 okt 2014 @ 12:41
- Redactie Media
Het was voor OV-reizigers in Utrecht even schrikken de afgelopen dagen: levende doden uit de tv-serie The Walking Dead probeerden te ontsnappen uit kooien in een abri van JCDecaux. De promotiestunt was bedoeld om aandacht te vragen voor het nieuwe seizoen van de serie bij tv-zender FOX.
Het is weer tijd voor een nieuw seizoen van de spannende dramaserie The Walking Dead. De eerste uitzending was maandag 13 oktober te zien op televisiezender FOX. Als startsein van het nieuwe seizoen heeft FOX in samenwerking met JCDecaux, wereldwijd marktleider op het gebied van buitenreclame, en reclamebureau Being There een angstaanjagende Special opgezet.
JCDecaux toverde een abri, halte Neude, in de Potterstraat in het centrum van Utrecht om tot een gevangenis voor levende doden. Op zaterdag 11 en maandag 13 oktober zaten in deze kooien zogenoemde 'Walkers' opgesloten. De levende doden probeerden continu te ontsnappen om Nederland te veroveren.
Een klok op de Abri telde af naar het tijdstip waarop de eerste aflevering van het nieuwe seizoen zou beginnen: 22:00 uur. Hoe meer dat tijdstip naderde, des te onrustiger de Walkers werden. Sommige passanten schrokken zich rot van de grijpende armen van de Walkers. Anderen namen ruimschoots de tijd om selfies met hen te maken.
Kijk voor meer foto's van de actie op de Flickr-pagina van JCDecaux.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- walkers
- dood
- JCDecaux
- activatie
- campagne
- bushalte
- actie
- reclame
- FOX
- acteurs
- out of home
- tv-serie
- outdoor
- Being There
- buitenreclame
- abri
- Walking Dead
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing