Martijn Barkhuis over de lancering van JazzRadio.nl

Martijn Barkhuis over de lancering van JazzRadio.nl
  • Media
  • 15 okt 2014 @ 15:45
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewOnlineRadio

Martijn Barkhuis, bekend onder zijn artiestennaam DJ Maestro, maakte furore bij verschillen jazzradio stations. Nu lanceert hij zijn eigen online radiozender: JazzRadio.nl. Wij spreken hem.

Dag Martijn, gefeliciteerd met de lancering van JazzRadio.nl. Veel champagne?

'Dank je. Nee, heb een goede borrel genomen en ben gelijk doorgegaan. Dat de site af is en de muziek goed klinkt is één ding maar nu moeten we het merk JazzRadio.nl gaan bouwen en lading geven en zodat we de juiste doelgroep en luisteraars bereiken.' 

Wat is JazzRadio.nl?

'JazzRadio.nl is non-stop online radio, 24 per dag, met 3 streams (bij ons Moods genoemd): Pure, Mixed & On the Rocks. Waarbij Pure staat voor mid- en uptempo echte jazz, zowel vocaal als instrumentaal. Mixed, de naam zegt het al, is Jazz afgewisseld met aanverwante stijlen als Soul, Funk en Latin, gericht op degene die wel van Jazz houdt, maar alleen maar Jazz too much vindt. En op On the Rocks draaien we, net als op Pure, echte Jazz, maar dan alleen ballads. 

Veel mensen denken bij Jazz dat het moeilijke muziek is met ellenlange trompetsolo's. Dat draaien wij niet. De muziek op JazzRadio.nl is toegankelijk, net als de Blue Note Trip compilaties die ik in het verleden heb samengesteld, zonder dat het muzak wordt. Het is allemaal wel echt.' 

Wat is de doelgroep?

'We richten ons op iedereen die van Jazz houdt, maar ook als je geen uitgesproken Jazz liefhebber bent is onze mixed stream heel toegankelijk en makkelijk te beluisteren.  

Voor we van start zijn gegaan hebben we uitgebreid marktonderzoek laten doen. Hieruit blijkt dat er een potentieel is van 2 miljoen jazzliefhebbers in Nederland. Het gaat om 60% mannen, 40% vrouwen in de leeftijd tussen de 30 en 50 jaar oud, vaak verdienen ze dubbel modaal of hoger, wonen ze in de Randstad en zijn ze HBO of hoger opgeleid. Het is een groep die van cultuur houdt, graag op reis gaat en houdt van goed eten.' 

JazzRadio.nl is een radiozender zonder reclame. Wat is het business model en wat heeft JazzRadio.nl aan adverteerders te bieden?

'Wij hebben ervoor gekozen om geen commercials uit te zenden, omdat deze vaak als hinderlijk worden ervaren, zeker online. Het draait om de muziek. Wel bieden wij de adverteerder een schermvullende achtergrond advertentie op de website. Denk aan de advertenties als bijvoorbeeld op wetransfer.com

Daarnaast bieden we adverteerders de mogelijkheid om hun producten/ diensten te presenteren op events die we organiseren. Denk bijvoorbeeld aan een avondvullend programma met top live Jazz, waarop je een goed glas wijn drinkt, wellicht een heel lekkere sigaar rookt en teruggebracht wordt door een chauffeur in een mooie auto. Hier kom je als adverteerder direct in contact met je doelgroep in een ontspannende en ongedwongen ambiance passend bij je merk. 

Ook voor adverteerders die niet direct hun product/dienst willen presenteren kan zo’n  avond interesssant zijn in de vorm van relatie-management.'

Wat is het laatste nieuws?

'Ik ben inmiddels benaderd door twee buitenlandse partijen die JazzRadio.nl in hun eigen land zouden willen exploiteren. JazzRadio.nl wordt hierdoor meer een "global brand" waarvoor we ook internationaal opererende merken zouden kunnen benaderen.'

www.jazzradio.nl

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken