NDC Mediagroep doet test met iBeacons
- Media
- 15 okt 2014 @ 09:21
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameAppsWinkelenM-commerceMobile
- 15 okt 2014 @ 09:21
- Redactie Media
Krantenuitgever NDC Mediagroep start vandaag een proef met iBeacons om zijn adverteerders direct in contact te brengen met winkelend publiek. Tot eind dit jaar test NDC in Leeuwarden met dertig winkeliers welke rol mobiele reclame via iBeacons kan spelen.
Een interessante aanbieding van je favoriete winkel in Leeuwarden op je mobiel ontvangen terwijl je door de binnenstad loopt? NDC Mediagroep test van woensdag 15 oktober tot het eind van dit jaar in de Friese hoofdstad iBeacons via de app Lightcurb. De uitgever van de Leeuwarder Courant en Dagblad van het Noorden doet dit in samenwerking met Snakeware en Alledaags. Ruim dertig winkels werken mee.
Vanuit de deelnemende winkels krijgen klanten in een straal van 50 meter gerichte aanbiedingen op hun mobiele telefoon. Het is de eerste keer in Nederland dat deze techniek op deze grote schaal wordt toegepast.
Het werkt als volgt. In de winkel worden iBeacons geplaatst. Hiermee kan de winkelier communiceren met mobiele iOS- of Android-apparaten. iBeacons communiceren op basis van locatie. Hierdoor kun je als klant rechtstreeks naar het product in de winkel navigeren. Enige voorwaarde is dat je een app, genaamd Lightcurb, hebt geïnstalleerd op je mobiele telefoon. Daarmee wordt een berichtje ontvangen en kan direct worden doorgeklikt naar video, foto of andere inhoudelijke content.
Het overkoepelende doel is om winkelend publiek en ondernemers met elkaar te verbinden, aldus NDC Mediagroep. Deze test is bedoeld om ervaringen op te doen en uit te wisselen. NDC vindt het in haar belang om hieraan als uitgever in de regio een bijdrage te leveren. Peter Idema, marketingmanager NDC Mediagroep: 'iBeacons zijn de perfecte manier om de online en offline wereld samen te brengen. Wij willen ondernemers graag helpen die verbanden te leggen.'
Snakeware, verantwoordelijk voor het platform, de app en technologie waarmee de iBeacons werken, is samen met vier andere bedrijven finalist voor de prestigieuze Accenture Innovation Award. Het bedrijf kreeg die nominatie vanwege de ontwikkelde iBeacons-technologie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- winkelen
- iOS
- NDC Mediagroep
- Alledaags
- Snakeware
- uitgeverij
- Leeuwarden
- Lightcurb
- m-commerce
- dagblad
- smartphone
- mobiel
- Android
- retail
- iBeacons
- reclame
- app
- adverteerders
- krant
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing