Q-college start zoektocht naar radiotalent

Q-college start zoektocht naar radiotalent
  • Media
  • 30 okt 2014 @ 14:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Radio

Q-college start op 1 november met ruim 30 nieuwe talenten die de ambitie hebben om radio-DJ te worden. Q-college is hét opleidingsinstituut van Q-music dat talenten de mogelijkheid biedt om praktijk- en theorielessen in radioproductie en mediatraining te volgen. Nieuw DJ-talent krijgt hiermee de kans aangeboden om een plek te veroveren bij de nationale radiozender.

Op 1 november zullen de deelnemers starten met een stemtest. Een blinde jury, bestaande uit DJ’s Mattie Valk, Eva Koreman en Martijn Kolkman, zullen aan de hand van de stemtest bepalen of zij door mogen naar de volgende ronde. De volgende ronde is een gesprek met Iwan Reuvekamp, programmadirecteur bij Q-music.

De kandidaten die na de stemtest en het gesprek met Iwan Reuvekamp worden geselecteerd, zijn de officiële deelnemers aan het Q-college. Zij gaan een opleidingstraject doorlopen van een aantal weken, waarin alle aspecten van het radio vak aan bod zullen komen. 

Eerdere deelnemers aan Q-college hebben inmiddels een vaste plek en bekendheid als DJ weten te verwerven op Q-music, zoals Mattie & Wietze, Eva Koreman, Joep Roelofsen, Erik van Roekel, Koen Hansen, Marieke Elsinga, Michiel Jurrjens, Lars Boelen en Kai Merckx.

Q-music wil elke dag plezier, energie en een goed gevoel brengen in het leven van de luisteraars. Elke dag, 365 dagen per jaar, zetten wij de luisteraar centraal.

Q-music is overal te ontvangen via de ether, op 100.7 fm en 100.4 fm, de kabel, Q-music app, via Q-music.nl of DAB+.

www.q-music.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken