Sanoma en SBS: van beste idee naar beste koop

Sanoma en SBS: van beste idee naar beste koop
  • Media
  • 23 okt 2014 @ 08:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

Sanoma en SBS slaan opnieuw de handen ineen. Eerdere samenwerkingen resulteerden afgelopen maanden al in het middagprogramma vtwonen en het autoprogramma BigBoys. Hoofdsponsor van het uitvindingenprogramma is Sanoma’s vergelijkingssite Kieskeurig.nl. Een team van Het Beste Idee van Nederland en Kieskeurig.nl gaat het land in op zoek naar de mening van de consument.

Op deze manier wordt ‘het beste idee’ vertaald naar ‘de beste koop’. De winnende uitvinder wordt namelijk niet alleen beloond met een mooi geldbedrag, maar ziet zijn of haar uitvinding ook in productie gaan. Het Beste Idee van Nederland is vanaf  25 oktober wekelijks om 20:00 uur te zien bij SBS6.

De mening van de consument wordt gepeild tijdens zogenaamde testdagen. Wekelijks worden in het programma diverse uitvindingen getoond en gedemonstreerd. Tijdens de testdagen door het land en via Kieskeurig.nl wordt gevraagd aan Nederland wat men vindt van het potentiële Beste Idee van Nederland. Zo wordt gevraagd of dit een product is waar men behoefte aan heeft, wat men er goed of slecht aan vindt, maar ook wat het volgens hen mag kosten. Consumenten worden op deze  manier eerder bij het bedenk- en productieproces van producten betrokken. 

Zendermanager Rene Oosterman legt uit: 'Dit is een goed voorbeeld van een uitstekende fit tussen een tv-programma en een sponsor. Bij Het Beste Idee van Nederland geven we heel Nederland de kans om met een goed idee te komen, vervolgens vragen we nu Nederland om hun mening voor het nog beter maken van de ideeën. En ook wat het zou mogen kosten.' 

Mirelle Bos, Manager Comparison van Sanoma: 'Binnen het aankoopproces speelt de mening van de consument een belangrijke rol. Kieskeurig.nl speelt daar actief op in met de ruim 1 miljoen ervaringen van eerdere kopers van producten op haar site. Met de sponsoring van Het Beste Idee van Nederland geven we consumenten nu ook de kans actief mee te praten over alle uitvindingen waardoor de uitvinding nog beter bij de wensen van de consument zal aansluiten.' 

Uit vorige edities zijn maar liefst zestien ideeën daadwerkelijk op de markt gebracht, zoals de wandelstokklem , de lunch locker, barbecueblok en de slingerophangset. 

Het Beste Idee van Nederland wordt gepresenteerd door Jochem van Gelder. De altijd nieuwsgierige Britt Dekker gaat in haar rol als verslaggever op zoek naar het verhaal achter de uitvindingen. De driekoppige jury bestaat uit Bernd Schneider (uitvinder en maatschappelijk ondernemer), Erlynne Bakkers (industrieel ontwerpster) en Marco Aarnink (ondernemer). Juryvoorzitter Bernd en Erlynne hebben we al eerder gezien in het programma. Erlynne toen nog als Erland Bakkers. Marco is de oprichter van het succesvolle Drukwerkdeal.nl, dat hij onlangs heeft verkocht en waarmee hij in één klap miljonair werd.

Kieskeurig.nl is al 15 jaar de meest betrouwbare en onafhankelijke vergelijkingssite van Nederland. Dagelijks begeleidt Kieskeurig.nl 170.000 unieke bezoekers bij het doen van een (online) aankoop door het bieden van onafhankelijke prijs- en productinformatie en ruim 1 miljoen betrouwbare consumentenreviews. Al deze 1 miljoen reviews zijn gecontroleerd op betrouwbaarheid en getoetst aan de kwaliteitseisen van Kieskeurig.nl. Naast het bieden van prijs- en productinformatie kunnen consumenten sinds vorig jaar ook direct kopen op Kieskeurig.nl.

www.sbs6.nl/idee

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken