Talpa koopt zich in bij Schwartzkopff TV
- Media
- 14 okt 2014 @ 15:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersTelevisieZakelijkConcepten
- 14 okt 2014 @ 15:48
- Redactie Media
Talpa Media, het bedrijf van mediamagnaat John de Mol, verwerft 49,9% van de aandelen in het tv-productiebedrijf Schwartzkopff TV, een volle dochteronderneming van Axel Springer. Tegelijk wordt Schwartzkopff omgedoopt tot Talpa Germany. Met deze stap bevestigen beide partijen hun samenwerking op de Duitse tv-markt.
Jens Müffelmann, CEO Axel Springer Digital Ventures: 'John de Mol en Axel Springer denken precies gelijk over onderwerpen als ondernemerschap, creativiteit en liefde voor content. Wij zouden ons geen betere partner voor Schwartzkopff TV kunnen indenken.'
John de Mol: 'Vanaf het allereerste begin is Schwartzkopff Talpa’s partner in de Duitse markt. Het feit dat wij zo goed samenwerken is een belangrijke succesfactor voor de Talpa-formats in Duitsland. Daarom ben ik blij met deze bevestiging van ons partnerschap, dat bovendien uitstekend past in de Talpa-filosofie.'
Schwartzkopff TV is in 1993 opgericht en maakt sinds 1999 deel uit van het Springer-concern. Het productiebedrijf, met kantoren in Hamburg en Berlijn, beschikt over een brede portefeuille die reikt van muziekshows tot gala’s en evenementen. Het bedrijf produceert meer dan 180 uur televisie per jaar voor zenders als RTL, ProSieben, Sat.1, Vox en ZDF. Sinds 2010 beschikt Schwartzkopff TV exclusief over de rechten op co-productie van de internationale Talpa-formats in Duitsland.
Talpa Media streeft ernaar nauwe samenwerkingsverbanden aan te gaan met vooraanstaande lokale mediabedrijven in de voor haar relevante markten. In markten waar dit mogelijk is, wil Talpa het liefst onder de eigen merknaam produceren. In lijn met deze filosofie kondigde Talpa eerder dit jaar de vestiging aan van Talpa UK, Talpa Italy en Talpa Nordic. Daarnaast heeft Talpa productiebedrijven die volledig eigendom zijn in de VS en het Midden-Oosten.
Mededingingsorganisaties moeten zich nog uitspreken over de transactie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Axel Springer
- Talpa
- televisie
- John de Mol
- Talpa Germany
- Duitsland
- Schwartzkopff TV
- aandelen
- productiebedrijf
- tv
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing