Tweede Bladenparade gaat vandaag van start
- Media
- 13 okt 2014 @ 11:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintActiesJournalistiekPromotie
- 13 okt 2014 @ 11:59
- Redactie Media
Vandaag start voor het tweede jaar op rij de Bladenparade. Dit initiatief van tijdschrift-uitgevers, retailers en distributeurs hanteert als actiemechanisme de tijdschriftenkraskaart. Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV spreekt van 'een uniek initiatief door haar vorm, door haar omvang en door de samenstelling van initiatiefnemers'.
Deze landelijke tijdschriftenpromotie is erop gericht om als collectief de categorie tijdschriften nadrukkelijk onder de aandacht te brengen bij de consument. De Bladenparade dient dan ook meerdere doelen. Voor de winkeliers van AKO, Bruna, Primera en The Read Shop genereert het traffic naar de winkels. Voor de tijdschriftuitgevers biedt het een kans om gezamenlijk hun product onder de aandacht te brengen en op een effectieve manier lezers in staat te stellen om nog meer leesplezier te beleven aan de Nederlandse tijdschriften.
'En last but not least is het vooral een initiatief dat de tijdschriftlezer in het algemeen in staat stelt om in aanloop naar en tijdens de herfstvakantie meer en vaker tijdschriften te kopen tegen een aantrekkelijke prijs', aldus de Groep Publiekstijdschriften van het NUV.
De actie wordt breed gecommuniceerd. Naast advertenties in ruim 70 publiekstijdschriften, online banners op sites van uitgevers en retailformules, nieuwsbrieven en social media, worden ook de winkelvloer en huis-aan-huis folders ingezet om de actie te ondersteunen. Daarnaast wordt de actie via radiocommercials en abri’s onder de aandacht van de consument gebracht.
Dit jaar worden 5,5 miljoen kraskaarten verspreid via de bezoekers van AKO, Bruna, Primera en The Readshop én de abonnees van een selectief aantal tijdschriften. Nieuw dit jaar is de online kraskaart, via Bladenparade.nl kan de consument digitaal korting krassen.
Luc van Os, voorzitter Groep Publiekstijdschriften: 'Ik ben blij met de Bladenparade. Juist omdat het de uitkomst is van de hechte band tussen uitgevers en belangrijke retailketens. Voor de consument is het bij uitstek de gelegenheid om te genieten van het geweldige aanbod van tijdschriften in de schappen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- bladen
- campagne
- publiekstijdschriften
- The Read Shop
- Bruna
- Bladenparade
- AKO
- Primera
- actie
- NUV
- winkelvloer
- tijdschriften
- winkel
- herfstvakantie
- magazines
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing