Voorzitter Moslim Omroep stapt op na conflict

Voorzitter Moslim Omroep stapt op na conflict
  • Media
  • 20 okt 2014 @ 12:52
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieZakelijkPolitiekMakers

Net als zijn voorgangers NMO en NIO is de huidige Moslim Omroep het strijdtoneel van bestuurlijk geruzie en rechtszaken. Bestuursvoorzitter Willem van der Meer de Walcheren is opgestapt wegens een hoog opgelopen conflict.

Dit meldt Het Parool. Moslimomroepen in het publieke bestel worstelen altijd al met de verschillende stromingen binnen de eigen organisatie. Die situatie is blijkbaar niet veranderd nu koepelomroep NTR toezicht houdt.

Eerder deze maand is Van der Meer de Walcheren teruggetreden als voorzitter van de Moslim Omroep, naar eigen zeggen omdat een ander bestuurslid weigerde op te stappen. Ook zegt de voormalige voorzitter dat zijn vertrek verband houdt met de invloed die de Stichting Zendtijd Moslims (SZM) uitoefent op de programmering en keuze van producenten. Die stichting heeft de zendmachtiging in handen, maar mag zich van het Commissariaat van de Media niet met de inhoud van de programma's bemoeien. 

Een ander conflictpunt betreft de omgang met de Palestijns-Nederlandse tv-producent Radi Suudi, één van de oprichters van de Moslim Omroep. Met hem blijken in het verleden afspraken te zijn gemaakt over het leveren van programma's. Van der Meer de Walcheren wilde die overeenkomst nakomen, maar zijn medebestuurders niet.

Onlangs verloor Suudi een kort geding over dit conflict met de Moslim Omroep. Er loopt nog een rechtszaak waarin hij Van der Meer de Walcheren als getuige heeft gedagvaard. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken