BrandDeli behaalt in oktober marktaandeel van 16,5%
- Media
- 4 nov 2014 @ 08:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieKijkcijfers
- 4 nov 2014 @ 08:00
- Redactie Media
Met een marktaandeel van 16,5% (20 t/m 49 jaar) was oktober een succesvolle maand voor BrandDeli. Ook de goede performance op de jongere doelgroepen werd doorgezet. Met een marktaandeel van 21,5% op de doelgroep 20 t/m 34 jaar werd een groei van 12% gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar
Allard Ruyl, CEO van BrandDeli: 'De hoge marktaandelen in oktober zijn te danken aan een goede combinatie van nieuwe programma’s en succesvolle klassiekers. Op 24Kitchen is het nieuwe progamma ‘Wat De Boer Niet Kent’ van start gegaan. Het door Rob Kamphues gepresenteerde programma is in de eerste maand een van de best bekeken programma’s van de zender. Comedy Central was in oktober de vierde zender van Nederland op de doelgroep 20 t/m 34. Dit kwam onder andere door het succes van Friends. In oktober wist de serie meer dan 2 miljoen mensen te bereiken.'
Discovery Channel behaalde het grootste succes. Hun jubileummaand was de beste oktobermaand ooit. Allard Ruyl: 'Discovery Channel scoorde in de maand oktober goed met Baggage Battles. Ook het nieuwe seizoen van ‘How Do They Do It’ liet mooie cijfers zien. De eerste aflevering behaalde gemiddeld ruim 110.000 kijkers. De zender FOX blijft zich ontwikkelen en is met 33% gegroeid ten opzichte van vorig jaar (20-49 jaar). Onder andere House M.D. en het nieuwe seizoen van The Walking Dead werden erg goed bekeken. De start van het nieuwe programma Release The Hounds trok 115.000 kijkers.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing