Imprezario.nl toont actuele beschikbaarheid ZZP'ers
- 25 nov 2014 @ 14:22
- Redactie Media
Imprezario.nl, de online matchmaker tussen zelfstandige professionals en hun afnemers, is vandaag gelanceerd. Via dit platform kunnen ZZP'ers, onder meer in media, hun niet verkochte uren verkopen. Doordat professionals hun agenda tonen, kunnen opdrachtgevers voortaan in een oogopslag zien of de beoogde freelancer op de gewenste dag vrij is en direct boeken. Bemiddelingskosten behoren met deze lancering tot het verleden en ZZP'ers verliezen minder tijd met het acquireren van opdrachten.
Mede-initiatiefnemer Erik Brakké vertelt waarom deze website de eerste en voorlopig enige in zijn soort is. 'Vooral in deze tijd is het belangrijk dat ZZP'ers en opdrachtgevers elkaar makkelijk kunnen vinden. Tot de introductie van dit platform was er wel werk, maar wist de opdrachtgever de zelfstandige professional vaak niet goed te vinden. Laat staan dat hij meteen wist of de dienstverlener op de gewenste dag beschikbaar is. Er moet toch wel een cameraman, een artiest, een journalist of een ICT-er beschikbaar zijn die mij maandag kan helpen. Maar waar vind ik die? En als ik namen heb, hoe weet ik dat hij of zij maandag kan?'
Voortaan vinden opdrachtgevers deze professionals op Imprezario.nl, waar ze op hun profielen in een agenda-omgeving aangeven op welke dagen zij beschikbaar zijn. 'Voor ZZP'ers is Imprezario ook een zegen', zegt Brakké. 'Zij kunnen hun niet verkochte uren nu verkopen zonder dat ze daar acquisitie voor hoeven doen. Ze kunnen voortaan gewoon doen waar ze goed in zijn: hun werk. Al hun profielen zijn overzichtelijk gerangschikt in beroepscategorieën. Het platform is voor zowel opdrachtgevers als ZZP'ers makkelijk te bedienen. Dit kan via het web of met apps voor Android en iOS.'
Brakké denkt dat Imprezario een stimulans kan zijn voor de economie en de flexibele werkgelegenheid. 'Nederland telt nu 790.000 ZZP'ers, een aantal dat in de komende jaren zal toenemen tot 1 miljoen in 2020. Deze groep heeft in de afgelopen jaren steeds minder uren kunnen declareren tegen een tarief dat meer en meer onder druk is komen te staan. In 2012 is maar 23% van de beschikbare tijd van freelancers gedeclareerd. Daar kan nu verandering in komen met ons nieuwe platform. Wij van Imprezario.nl worden gedreven door een traditionele handelsgeest en vinden het belangrijk dat professionals zoveel mogelijk declarabele uren kunnen maken. Wij willen ze op een heel eenvoudige manier verbinden met opdrachtgevers.'
Professionals hebben ook de mogelijkheid om hun uren te verkopen met vroegboekkorting of juist last minute, zoals dat ook gebruikelijk is in de reisbranche. Brakké benadrukt verder dat de investering voor de ZZP'er klein is. 'De zelfstandige professional betaalt de eerste drie maanden niets en daarna een abonnementsprijs van negen euro per maand om zijn of haar diensten op een eenvoudige wijze te blijven aanbieden. Voor de opdrachtgever is het gebruik van de website gratis. Geen bemiddelingskosten zoals bij uitzendbureaus en recruiters. Imprezario controleert de registratie van de dienstverlener en ook de opdrachtgever kan deze gegevens inzien. Mede daarmee waarborgen wij de kwaliteit van Imprezario.nl', aldus Brakké.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- zzp'er
- impresario
- opdrachtgever
- zzp
- professional
- agenda
- freelancer
- Erik Brakké
- boeken
- acquisitie
- beschikbaarheid
- klussen
- opdrachten
- Imprezario
- database
- bemiddeling
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing