The Media Exchange test retargeting FM-zenders
- Media
- 21 nov 2014 @ 12:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaReclameRadioOnline advertisingBereik
- 21 nov 2014 @ 12:20
- Redactie Media
Retargeting via de radio. Het klinkt onmogelijk maar The Media Exchange heeft er een speciale techniek voor ontwikkeld. Luisteraars kunnen na het horen van de radiocommercial op hun computer direct worden benaderd met een banner. 538 Groep, Sky Radio Group, Radio 10 en 100% NL werken mee aan de test van deze nieuwe vorm van retargeting.
Een radiocommercial horen en kort daarna op het web reclames zien van dezelfde adverteerder, dat is wat deze nieuwe techniek mogelijk maakt. Met digitale radiostations gebeurt het al, en nu kunnen adverteerders ook retargeten op basis van het online bereik van FM-zenders.
De techniek, ontwikkeld door The Media Exchange, maakt ook inzichtelijk welke mensen de commercial hebben gehoord en vervolgens naar de website zijn gegaan, de zogenaamde post (listen) visits- en conversions. Dit is een eerste stap om de reclame-effecten van reguliere radiocampagnes te analyseren en te zien wat de invloed is op online gedrag.
Zenders waarbij dit mogelijk is zijn Radio 538, SLAM!FM, Sky Radio, Radio Veronica, Classic FM, Radio 10 en 100% NL. 'Het gaat in eerste instantie om een test', benadrukt The Media Exchange.
Directeur Arthur Hoogendijk zegt tegen Emerce: 'Technisch werkt het zo dat we op het moment dat er commercials gepland staan, een segmentpixel afvuren. Mediabureaus kunnen vervolgens cookies zetten om data te verzamelen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Radio 538
- test
- SLAM!FM
- radio
- 538
- banners
- Classic FM
- FM
- Sky Radio
- radiocommercials
- retargeting
- 100% NL
- The Media Exchange
- Radio Veronica
- Arthur Hoogendijk
- radiostations
- Radio 10
- bereik
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing