Teun van de Keuken presenteert NCRV's De Monitor

Teun van de Keuken presenteert NCRV's De Monitor
  • Media
  • 18 nov 2014 @ 12:31
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieMaatschappijMakers

Teun van de Keuken wordt het gezicht van De Monitor, het onderzoeksjournalistieke programma van de NCRV. De Monitor is vanaf 11 januari driemaal per maand op de zondagavond te zien op NPO 2. Het programma is een voortzetting van Altijd Wat Monitor, dat de afgelopen jaren met succes een innovatieve werkwijze introduceerde waarbij het publiek actief meehelpt bij onderzoeken.

De Monitor biedt de mogelijkheid aan klokkenluiders en tipgevers om hun verhaal te vertellen. Aan de hand van die verhalen slaat het team van De Monitor aan het researchen. Het onderzoeksproces kan iedereen volgen via de website van De Monitor. Zo kunnen de tipgevers direct zien wat er met hun tips wordt gedaan. Het programma zette zich op de kaart met onderzoeken naar onder andere aangiftes bij de politie, euthanasie en foute dokters.

De Monitor gaat zich richten op brede maatschappelijke thema’s zoals zorg, werkgelegenheid, milieu, veiligheid en onderwijs. Onderwerpen die een groot publiek aanspreken en die veel tips genereren voor de onderzoeken.

Teun van de Keuken: 'Het is bijzonder dat er zoveel ruimte wordt gemaakt voor onderzoeksjournalistiek, dat toch vaak een ondergeschoven kindje is. Ik denk dat we met de hulp van onze kijkers heel wat boven tafel kunnen krijgen. Deze vorm van crowdsourcing heeft heel veel potentie.'

Van de Keuken was de afgelopen jaren programmamaker voor de KRO en VPRO en werkt voor programma’s als Keuringsdienst van Waarde en De slag om Brussel. Van zijn hand verscheen onlangs het boek 'Puur en eerlijk'. Van de Keuken heeft een wekelijkse column in Het Parool en schrijft vanaf januari om de week een column over actualiteiten voor de NCRV-gids. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken