De Persgroep draait eerste programmatic campagne met gegarandeerde impressies

De Persgroep draait eerste programmatic campagne met gegarandeerde impressies
  • Media
  • 19 dec 2014 @ 15:14
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • VerkoopMiddelen

De Persgroep Nederland is de eerste uitgever in de Benelux die geautomatiseerd een digitale advertentiecampagne met gegarandeerde impressies kan uitleveren ('Programmatic Guaranteed'), zonder dat daarbij een veiling aan te pas komt. Deze via Programmatic Guaranteed ingekochte campagnes hebben dezelfde snelheid- en efficiëntievoordelen als andere automatisch ingekochte campagnes, maar bieden daarnaast ook zekerheid voor de adverteerder, omdat impressies gegarandeerd uitgeleverd worden.

Zekerheid voor de adverteerder
Met programmatic buying kunnen adverteerders via zogeheten Trade Desks automatisch digitale advertentieruimte kopen. Binnen een online veiling kunnen zij real time besluiten voor welke prijs zij een impressie willen kopen, op basis van het online gedrag van consumenten. De adverteerder met het hoogste bod mag van de impressies gebruikmaken. Met Programmatic Guaranteed kunnen adverteerders tegen een vaste prijs inventory bij de Persgroep reserveren, buiten de veiling om. Ofwel, Programmatic Guaranteed ingekochte campagnes krijgen dezelfde prioriteit als campagnes die op een reguliere manier verkocht worden. De adverteerder is er dus zeker van dat hij de gewenste impressies uitgeleverd krijgt.

Voordelen Programmatic Guaranteed volgens de Persgroep Nederland:
'Adverteerders kunnen met Programmatic Guaranteed profiteren van de volgende voordelen:
- de inventory wordt automatisch gereserveerd;
- de creatie wordt automatisch ingeladen;
- de uitlevering van impressies is gegarandeerd;
- de mogelijkheid om dynamisch de creatie te optimaliseren;
- de facturatie geschiedt automatisch.'

Succesvol getest
De Persgroep heeft Programmatic Guaranteed getest met campagnes van mediabureau Omnicom Media Group en Netflix. Bij beide campagnes zijn de impressies succesvol en volledig automatisch ingeboekt en uitgeleverd.
Christel van den Hazel, directeur advertising, de Persgroep Nederland: 'onze ambities op het gebied van programmatic buying zijn groot. Wij zijn weliswaar later gestart maar kunnen nu grote stappen maken. Het feit dat wij nu Programmatic Guaranteed realiseren bewijst dat we met het hele team goed op stoom zijn.'
 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken