De Persgroep draait eerste programmatic campagne met gegarandeerde impressies
- Media
- 19 dec 2014 @ 15:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerkoopMiddelen
- 19 dec 2014 @ 15:14
- Peter van Woensel Kooy
De Persgroep Nederland is de eerste uitgever in de Benelux die geautomatiseerd een digitale advertentiecampagne met gegarandeerde impressies kan uitleveren ('Programmatic Guaranteed'), zonder dat daarbij een veiling aan te pas komt. Deze via Programmatic Guaranteed ingekochte campagnes hebben dezelfde snelheid- en efficiëntievoordelen als andere automatisch ingekochte campagnes, maar bieden daarnaast ook zekerheid voor de adverteerder, omdat impressies gegarandeerd uitgeleverd worden.
Zekerheid voor de adverteerder
Met programmatic buying kunnen adverteerders via zogeheten Trade Desks automatisch digitale advertentieruimte kopen. Binnen een online veiling kunnen zij real time besluiten voor welke prijs zij een impressie willen kopen, op basis van het online gedrag van consumenten. De adverteerder met het hoogste bod mag van de impressies gebruikmaken. Met Programmatic Guaranteed kunnen adverteerders tegen een vaste prijs inventory bij de Persgroep reserveren, buiten de veiling om. Ofwel, Programmatic Guaranteed ingekochte campagnes krijgen dezelfde prioriteit als campagnes die op een reguliere manier verkocht worden. De adverteerder is er dus zeker van dat hij de gewenste impressies uitgeleverd krijgt.
Voordelen Programmatic Guaranteed volgens de Persgroep Nederland:
'Adverteerders kunnen met Programmatic Guaranteed profiteren van de volgende voordelen:
- de inventory wordt automatisch gereserveerd;
- de creatie wordt automatisch ingeladen;
- de uitlevering van impressies is gegarandeerd;
- de mogelijkheid om dynamisch de creatie te optimaliseren;
- de facturatie geschiedt automatisch.'
Succesvol getest
De Persgroep heeft Programmatic Guaranteed getest met campagnes van mediabureau Omnicom Media Group en Netflix. Bij beide campagnes zijn de impressies succesvol en volledig automatisch ingeboekt en uitgeleverd.
Christel van den Hazel, directeur advertising, de Persgroep Nederland: 'onze ambities op het gebied van programmatic buying zijn groot. Wij zijn weliswaar later gestart maar kunnen nu grote stappen maken. Het feit dat wij nu Programmatic Guaranteed realiseren bewijst dat we met het hele team goed op stoom zijn.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Persgroep Nederland
- uitgever
- Parool
- dagblad
- Programmatic Guaranteed
- AD
- Benelux
- Volkskrant
- impressies
- media
- pers
- Trouw
- digitale advertentiecampagne
- adverteren
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing