NHTV benoemt lector in digital gaming en media
- Media
- 5 dec 2014 @ 07:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekPersonaliaInnovatieOnline gamingMedia
- 5 dec 2014 @ 07:01
- Redactie Media
De Bredase hogeschool NHTV stelt per 1 januari Igor Mayer aan als lector Applied Games, Innovation & Society. Dit nieuwe lectoraat is verbonden aan de Academy for Digital Entertainment met als onderdeel de onlangs als excellent beoordeelde Game Academy van NHTV. Het lectoraat wil de mogelijkheden van digitale game- en mediatechnologie voor innovatie in bedrijfsleven en maatschappelijke en publieke sectoren onderzoeken en bevorderen.
De nadruk van het lectoraat zal daarbij liggen op NHTV gerelateerde sectoren zoals media, toerisme, hospitality, vrije tijd, logistiek, de gebouwde omgeving en duurzaamheid. Daarnaast beoogt het lectoraat de samenwerking van NHTV met het bedrijfsleven, kennisinstellingen, publieke en maatschappelijke organisaties in binnen- en buitenland, met name Azië, te versterken.
Dr. Igor Stefan Mayer (1965) is gepromoveerd in de beleids- en organisatiewetenschappen (Tilburg University). Vanaf 1998 tot nu werkte hij als universitair hoofddocent aan de faculteit Techniek, Bestuur en Management van de Technische Universiteit Delft. Hier heeft hij in samenwerking met een groot aantal onderzoekers, promovendi en studenten meer dan tien jaar onderzoek gedaan naar serious gaming en spelsimulaties voor beleid en management van infrastructuren. Mayer heeft uiteenlopende games ontwikkeld in opdracht van bedrijven en publieke organisaties, waaronder het Havenbedrijf Rotterdam (SimPort Maasvlakte 2) en het ministerie van Infrastructuur en Milieu (Marine Spatial Planning Challenge 2050).
Igor Mayer: 'De wereld van digital entertainment, en games in het bijzonder, is fascinerend. Niet alleen voor de vele miljoenen fervente spelers wereldwijd. Ook voor een onderzoeker en docent die geïnteresseerd is in innovatie, organisatie en beleid. Er zijn heel veel fundamentele en praktische vragen te stellen over games en innovatie: hoe kunnen andere organisaties en sectoren innoveren door gebruik te maken van digital entertainment, waaronder games?'
Mayer zal het lectoraat combineren met eigen ondernemerschap, schrijverschap, en een aanstelling als visiting professor aan de business school van Beijing Institute of Technology, China.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- innovatie
- toerisme
- NHTV
- media
- digitaal
- entertainment
- research
- gaming
- hogeschool
- bedrijfsleven
- games
- lector
- onderwijs
- Igor Mayer
- onderzoek
- Breda
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing