RTL Telekids in 2014 meer dan 100 miljoen keer online bekeken

 RTL Telekids in 2014 meer dan 100 miljoen keer online bekeken
  • Media
  • 15 dec 2014 @ 11:44
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieOnline

Deze week zijn er voor het eerst in de geschiedenis van RTL Telekids meer dan 100 miljoen video’s in een jaar bekeken via de Telekids app en de RTL XL omgeving. Van deze videoviews is 82% gegenereerd uit de Telekids app.

Ondanks dat het jaar 2014 nog niet ten einde is, is er al 24,8 miljoen meer gekeken dan in 2013. In 2013 werden de Telekids programma’s 75,2 miljoen keer bekeken.

Sinds de komst van intuïtief bedienbare apparaten met een touchscreen, zoals tablets en smartphones, zijn digitale media steeds toegankelijker geworden voor jonge kinderen en stijgt het online kijken van Telekids programma’s spectaculair.

RTL Telekids

RTL Telekids startte in oktober 2010 en is inmiddels uitgegroeid tot een breed entertainment platform met een zender die dagelijks uitzendt op het kanaal van RTL 8, een 24 uurs-kanaal (RTL Telekids 24/7) bij alle grote kabelaars, de Telekids gemist app, een online speelgoedwinkel (Telekids Toys), de Telekids tablet, een website, de Telekids Musical School en diverse evenementen. De Telekids programma’s zijn gericht op kinderen tussen 3 en 9 jaar en zijn Nederlands gesproken, educatief en geweldloos. Voorbeelden van vertrouwde Telekids programma’s zijn Bibaboerderij, Green-Kids, Het Mysterie van…, Chuggington, De Club van Sinterklaas, Totally Fit Kidz, Hallo K3, Brandweerman Sam, Ernst & Bobbie en Chloe’s Toverkast. Daarnaast worden er kinderfilms uitgezonden. De kinderzender is op schooldagen van 06.30 tot 10.00 uur en van 15.00 tot 17.00 uur en in het weekend van 06.30 tot 17.00 uur te zien bij RTL 8.

www.rtlxl.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken