Ruurd Mulder publiceert marketing essaybundel: Lof der Commercie
- Media
- 22 dec 2014 @ 12:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 22 dec 2014 @ 12:20
- Redactie Media
Overconsumptie, verspilling, verslaving, smakeloosheid, slechte eetgewoonten en vervlakking van de media; er zijn maar weinig maatschappelijke problemen waar marketing en reclame niet deels verantwoordelijk voor worden gehouden.
Marketeers met hun fixatie op winst en omzet zouden te weinig oog hebben voor de maatschappelijke gevolgen van hun handelen. Het is maar de vraag of deze veronderstelling klopt. Is er inderdaad geen marketeer die deugt? Is hun matige reputatie terecht?
Of kunnen marketing en reclame ook bijdragen aan een betere wereld? Wat is de reikwijdte van commerciële inzichten, waar ligt de grens tussen verleiding en bedrog en worden de mogelijkheden die marketeers hebben om ons te beïnvloeden niet overschat? Dit zijn een paar vragen die Ruurd Mulder oproept in deze essaybundel.
Aan de hand van voorbeelden en anekdotes geven de teksten een genuanceerd beeld van het marketingvak. Wie ooit enigszins tegen wil en dank terecht is gekomen in een commerciële functie, zal zich herkennen in de twijfels en ambivalente houding van de auteur en zich gesterkt voelen in de overtuiging dat een marketeer niet per definitie geneigd is tot alle kwaad en niet bekwaam is tot enig goeds.
Ruurd Mulder is als docent cultuur- en mediamarketing verbonden aan het instituut voor Media, Informatie en Communicatie (MIC) van de Hogeschool van Amsterdam. Lof der Commercie is zijn derde boek. Eerder verschenen van zijn hand de boeken De kunst van cultuurmarketing (2008, Uitgeverij Coutinho) en Basisprincipes van Mediamarketing (2011, Uitgeverij InCT). Verder publiceerde hij onder andere in Het Parool, De Volkskrant en Economisch Statistische Berichten (ESB).
Klik hier om dit boek te bestellen
Klik hier om dit boek als epub te bestelle
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing