Sanoma bundelt Belgische en Nederlandse media-activiteiten
- Media
- 19 dec 2014 @ 07:26
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlinePrint
- 19 dec 2014 @ 07:26
- Redactie Media
Sanoma heeft besloten om de kracht van de Belgische en Nederlandse mediabedrijven te combineren. Hiermee wil Sanoma een marktleidende positie bouwen binnen Media. Dit besluit beëindigt gesprekken met verschillende potentiële kopers voor Sanoma Media Belgium dat het afgelopen jaar onder strategische heroriëntatie stond.
Vanaf 1 januari creëert Sanoma een nieuwe strategische business unit die haar Nederlandse en Belgische mediabedrijven zal omvatten. De samengevoegde bedrijven komen onder eindverantwoordelijkheid van Sanoma/SBS CEO Peter de Mönnink.
Henk Scheenstra, huidig COO Content Media bij Sanoma Media Netherlands, is aangesteld als Voorzitter van de Raad van Bestuur van Sanoma Media Belgium. Scheenstra zal aan Peter de Mönnink rapporteren. Sanoma streeft er naar om het integratieproces binnen twaalf maanden te voltooien. Het doel is om te groeien, alle mogelijke synergiën en integratie kansen te benutten en de kennis en ervaring van beide bedrijven optimaal in te zetten.
De huidige CEO van Sanoma Media Belgium Hans Cools verlaat het bedrijf zodra hij zijn werkzaamheden aan Henk Scheenstra en CFO/COO Yves Berlize heeft overgedragen in februari. Over vervanging van de huidige rol van Henk Scheenstra wordt op dit moment nagedacht.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing