Succesvolle November Premièremaand voor Veronica
- Media
- 4 dec 2014 @ 14:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieKijkcijfers
- 4 dec 2014 @ 14:22
- Redactie Media
Dat lineair tv-kijken onder jongeren nog lang niet is uitgestorven blijkt wel uit de meest recente marktaandeelcijfers van Veronica. De zender heeft deze maand zijn eigen records verbroken, waaruit blijkt dat men voor blockbusters en Amerikaanse hitseries nog altijd de weg goed weet te vinden op televisie en hiervoor vaak afstemt op Veronica.
In de doelgroep 20-34 jaar was Veronica deze maand acht keer de tweede grootste zender van Nederland. Ook in de brede doelgroep 20-54 jaar weet Veronica de kijkers te boeien. Met een marktaandeel van 7,2 procent is dit de best scorende novembermaand in de geschiedenis van Veronica wanneer je 2011 – het jaar waarin Veronica de oefenwedstrijden van het Nederlands elftal uitzond - niet meetelt.
In de doelgroep 20-34 jaar scoort de zender afgelopen maand een marktaandeel van 8,5 procent. Tijdens de SBS Presentatie 2015 vorige week kondigde zendermanager Carter Duong al aan in het nieuwe jaar weer terug te komen met zowel de goed scorende Meimaand Filmmaand als de November Premièremaand.
Carter Duong: “Gek genoeg zijn uitgerekend Amerikaanse films en series via digitale wegen makkelijk elders te krijgen, dus als je ergens desertie van tv-kijkers zou verwachten, dan is het op dit vlak. Veronica heeft zichzelf neergezet als autoriteit op dit gebied.”
www.veronicatv.nl
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing