Vakmedianet neemt 17 titels over van Reed Business

Vakmedianet neemt 17 titels over van Reed Business
  • Media
  • 10 dec 2014 @ 10:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekMediastrategieZakelijkPrintVerkoop

De directie van Vakmedianet Groep heeft op 9 december de voorgenomen overname van 17 vaktitels van Reed Business aangekondigd. Bij de verkoop gaan 93 medewerkers over naar Vakmedianet. De overname betreft bekende vaktitels als Distrifood, Logistiek, Foodmagazine, Bike Europe en Misset Horeca.

Ruud Bakker, CEO Vakmedianet: 'Wij willen met sterke merken een optimaal bereik binnen scherp gedefinieerde community’s creëren. De combinatie van kwaliteitscontent en getargete gebruikersprofielen levert voor onze lezers gerichte informatie op en voor onze adverteerders het hoogste rendement. De titels die wij van Reed overnemen passen in dat businessmodel en versterken de positie van Vakmedianet als leidende vakinformatieuitgeverij in Nederland.'

De voorgenomen overname heeft betrekking op de uitgeefactiviteiten van de volgende titels van Reed Business: Distrifood, Foodmagazine, Distrifood Dynamics, Food Data Services, Misset Horeca, Misset Catering, Snackkoerier, Vleesmagazine, Bakkerswereld, Bouwmachines, AMT, Logistiek, Bike Europe, Tweewieler, Controllers Magazine, Bouwplannen.nl en Overheidsplannen.nl.

Alle 93 betrokken medewerkers treden in dienst bij Vakmedianet zodra het verkoopproces – na advies van de Ondernemingsraad – is afgerond. Vakmedianet krijgt naast de huidige uitgeverijen in Alphen aan den Rijn en Deventer ook een vestiging in Doetinchem. Het plan is om de voorgenomen verkoop per 1 januari 2015 geëffectueerd te hebben.

Vakmedianet nam eerder van Wolters Kluwer portfolio’s over met leidende titels op het gebied van algemeen en financieel management, HR, arbo, or, facilitair management, management support, alsook de verzekeringstitel AM. De HR-titels PW en HR Base zijn overgenomen van VNU Media.

'Het krachtige online bereikmodel dat Vakmedianet inmiddels heeft ontwikkeld, zorgt ervoor dat wij op basis van contentprofielen onze eigen producten op het gebied van opleidingen en congressen kunnen vermarkten', zegt Bakker. 'Ook zijn wij in staat onze adverterende klanten marketing- en salesoplossingen aan te bieden in de vorm van contentmarketing en leadgeneration. De titels die Vakmedianet nu van Reed Business BV overneemt, zorgen ervoor dat we ons businessmodel kunnen uitrollen in nieuwe branches.'

UPDATE (10:16): Vakmedianet neemt ook de vaktitels Food Hospitality en Board Room Zorg over. Deze zijn nu nog eigendom van MYbusinessmedia

B+B Vakmedianet Groep biedt vakinformatie die professionals in staat stelt online het laatste nieuws te volgen en snel betrouwbare antwoorden te vinden op hun vragen, waarbij zij in print, op congressen en via boeken geïnspireerd worden door relevante vakinformatie.

Reed Business helpt professionals in het hart van hun werkproces. Dit stelt klanten in staat om sneller beslissingen te nemen, betere resultaten te realiseren en productiever te werken. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken