Vice Media en Fox starten joint venture Vice Films
- Media
- 10 dec 2014 @ 13:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VideoCreatieZakelijkMediaContent
- 10 dec 2014 @ 13:01
- Redactie Media
Vice Media, het wereldwijde mediabedrijf gericht op jonge mensen, en 20th Century Fox hebben de lancering van Vice Films bekendgemaakt. Deze joint venture gaat speelfilms ontwikkelen, produceren, financieren, marketen, aankopen en distribueren. De films worden gemaakt door talentvolle jonge regisseurs die voortkomen uit het wereldwijde Vice-netwerk.
Vice Films wordt een broedplaats voor visionaire filmmakers die hun unieke verhalen willen vertellen buiten de gebaande paden van de mainstream. Zij willen de interesse en aandacht trekken van jonge filmliefhebbers en zijn daarbij gefocust op de nieuwste ontwikkelingen binnen media, distributie en technologie.
Vice en Fox steken beide middelen en mankracht in Vice Films. Fox brengt de beste filmontwikkelaars, -producenten, en -distributeurs ter wereld aan tafel, waar VICE creatieve invulling en haar expertise in marketing en online activatie toevoegt. VICE zet daarnaast haar wereldwijde netwerk van digitale kanalen in zoals Noisey, Motherboard en The Creators Project om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.
VICE heeft ervaring met het produceren en het uitbrengen van speelfilms en documentaires zoals de geroemde skateboarddocumentaire All this Mayhem, de Iraanse vampierfilm A Girl Walks Home Alone at Night en de film Fishing Without Nets die in 2014 bij het Sundance festival in de prijzen viel. De expertise van VICE is gebaseerd op de reeds bestaande ervaring die VICE Media heeft met storytelling met gebruik van visuele media.
Vice Films wil minimaal twee films per jaar produceren, en maakt zowel gebruik van traditionele kanalen als van nieuwe digitale modellen om de films te distribueren. Als onderdeel van de deal krijgt VICE toegang tot grotere budgetten om films te produceren en krijgt Fox op haar beurt de mogelijkheid om films te ontwikkelen die gebaseerd zijn op het rijke archief van VICE dat bestaat uit unieke verhalen voor potentiële speelfilms.
De joint venture is bedacht door Jim Gianopulos de voorzitter en CEO van 20th Century Fox, en Shane Smith en Eddy Moretti, respectievelijk de CEO en CCO van VICE. Moretti staat aan het hoofd van Vice Films. Danny Gabai, de Executive Creative Director van VICE, gaat de ontwikkeling leiden en neemt verantwoordelijkheid voor de creatieve invulling van de productie en marketing. Sanford Panitch, de president van Fox International Productions, en Salil Mehta, President van Contentmanagement, nemen vanuit 20th Century Fox de leiding over Vice Films.
Eddy Moretti zegt: 'Vice Films is het begin van een spannend nieuw hoofdstuk voor VICE. Het succes van Fishing Without Nets, A Girl Walks Home Alone At Night, en All This Mayhem toonde aan dat wij een cruciale rol kunnen vervullen bij het ondersteunen van aangrijpende, gedurfde en visionaire films en documentaires. In samenwerking met Jim en zijn uitstekende team bij Fox, bouwen we een nieuwe wereldwijde thuishaven voor cinematografische creativiteit waar we filmmakers ondersteunen van de ontwikkeling tot de distributie. Tegelijkertijd creëren we een nieuw businessmodel voor de industrie. De samenwerking is gebaseerd op onze gedeelde liefde voor film.'
Jim Gianopulos: 'VICE is een gewaagd, scherp en baanbrekend nieuw mediabedrijf dat ons in staat stelt om een publiek te bereiken dat zich online focust en haar nieuws en entertainment consumeert via tal van verschillende platformen. VICE heeft niet alleen de expertise om die doelgroep te bereiken, ze doet dit ook op een effectievere manier dan wie dan ook. We zijn heel erg trots op deze nieuwe samenwerking.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- VICE
- Fox
- Vice Films
- productie
- films
- financiering
- Vice Media
- website
- regisseurs
- partnership
- 20th Century Fox
- distributie
- video
- samenwerking
- joint venture
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing