Charlie in Nederland: dag vertraagd, snel uitverkocht

Charlie in Nederland: dag vertraagd, snel uitverkocht
  • Media
  • 16 jan 2015 @ 12:01
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PrintPolitiekMediaBereik

De nieuwste editie van Charlie Hebdo is in Nederland razendsnel uitverkocht. AKO-directeur Sjaak Mark spreekt over een 'gekkenhuis'. Bij AKO-boekhandels op stations in Amsterdam en Rotterdam stonden tientallen mensen wederom te wachten op een kans de Charlie te kopen, nadat het blad op donderdag nog niet was gearriveerd.

Donderdagmorgen bleek dat het blad nog niet aan Nederland was geleverd. Het felbegeerde nieuwe nummer van Charlie Hebdo zou pas vrijdag in de Nederlandse kiosken en boekhandels verkrijgbaar zijn. 'We hebben verder alle tijdschriften binnengekregen', meldde Audax-directeur Eric Willems. 'Alleen Charlie Hebdo zat er niet bij. Het is onduidelijk wat er is misgegaan, maar de Fransen hebben inmiddels hun excuses aangeboden.'

Onder meer op het Centraal Station in Amsterdam stonden donderdag verscheidene mensen in de rij voor Charlie Hebdo, aldus de NOS. De teleurgestelde jongen uit het Journaal-filmpje sloeg een dag later alsnog zijn slag (zie tweet hieronder).

Sinds de aanslag in Parijs is de interesse voor Charlie Hebdo zo groot dat het blad zijn oplage extreem heeft verhoogd van 70.000 naar 5 miljoen exemplaren. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken