Charlie Hebdo haalt oplage 3 miljoen, ook in Nederland

Charlie Hebdo haalt oplage 3 miljoen, ook in Nederland
  • Media
  • 13 jan 2015 @ 10:51
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • SalesMerkenPrintMarketing

De komende uitgave van het door een aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal een oplage hebben van liefst 3 miljoen. Dat is een veelvoud van de reguliere 70.000 stuks die doorgaans in de winkel liggen. Betapress heeft 500 exemplaren geregeld voor de Nederlandse markt, maar kan die pas op donderdag distribueren.

Eerder werd al bekendgemaakt dat de oplage 1 miljoen zou bedragen, maar de vraag is sindsdien wereldwijd geëxplodeerd. Komende woensdag verschijnt de eerste editie van het weekblad sinds het bloedbad op de redactie in Parijs van afgelopen woensdag. Toen doodden terroristen twaalf mensen op de redactie, onder wie zeven journalisten en tekenaars. 

Directeur Kris Serrien van Betapress zegt op NOS.nl dat Charlie Hebdo woensdag in de Nederlandse schappen ligt. De exemplaren zijn te koop bij zo'n zestig tot tachtig verkooppunten. Het zijn vooral zaken die altijd al internationale bladen verkopen, zoals op Schiphol en de grote treinstations.

Serrien kreeg vorige week al bestellingen binnen van boekverkopers. Hij betreurt het dat hij niet meer bladen krijgt toegewezen. 'De Franse uitgever wil allereerst Franstalige landen voorzien, dus meer zat er niet in voor Nederland.'

Boekhandel Athenaeum in Amsterdam hoopt het tijdschrift te gaan verkopen. Het is nog onbekend hoeveel exemplaren de winkel krijgt. De boekhandel is naar eigen zeggen gisteren 'platgebeld' door mensen die het blad bestellen. 

UPDATE 12:07: Betapress kan Charlie Hebdo pas donderdag in de winkels hebben. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken