Buitenreclame herstelt zich: JCDecaux boekt 5% groei
- Media
- 29 jan 2015 @ 11:12
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameOutdoorZakelijkMediastrategiePromotie
- 29 jan 2015 @ 11:12
- Redactie Media
JCDecaux SA, dat een notering heeft bij Euronext Parijs, heeft zijn jaarcijfers over 2014 gepresenteerd: het afgelopen jaar is positief afgesloten met een groei van 5,1%. Het outdoor-bedrijf spreekt over herstel op de Europese markt.
De omzet groeide van 2,676 miljard euro in 2013 naar 2,813 miljard euro vorig jaar. Van de ruim 5% groei is 3,8% organisch.
Na een succesvol derde kwartaal realiseerde JCDecaux, marktleider op het gebied van buitenreclame, ook in het vierde kwartaal groei. Met een omzet van 839,2 miljoen kwam de groei in het vierde kwartaal op 7,4% (waarvan 3,6% organisch). In het derde kwartaal was dit respectievelijk 669,3 miljoen euro en 6% (waarvan 3,9% organisch).
Jean-Charles Decaux, Co-Chief Executive Officer van JCDecaux, laat in een reactie weten:
'We are pleased that our European activities continued to see some recovery following the initial positive signs seen in the second half of 2013, despite the stagnation of the economy. Furthermore, our fast growing markets are still performing well and now represent 34% of our revenues. In addition, the selective roll out of our premium digital offer is a significant growth driver and now represents 9% of our sales.
With 45% of our 2014 Group revenues, Street Furniture remains our largest division with solid organic revenue growth of +4.3%. Our Transport business is still our fastest growing segment with +6.2% organic growth and is now nearly 40% of our total sales. On the other hand, Billboard is still challenging with an organic revenue decline of 2.6% reflecting the lack of consolidation in most European markets.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- herstel
- winst
- groei
- jaarcijfers
- billboards
- buitenreclame
- omzet
- media
- markt
- reclame
- JCDecaux
- Europa
- cijfers
- outdoor
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing