Noël Ummels hoofdredacteur Eppo

Noël Ummels hoofdredacteur Eppo
  • Media
  • 6 jan 2015 @ 08:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaPrint

Noël Ummels volgt Rob van Bavel op als hoofdredacteur van het stripblad Eppo. Rob van Bavel, die vorig jaar nog de P. Hans Frankfurther-prijs ontving voor de herstart van het beroemde stripblad, neemt na zes jaar afscheid als hoofdredacteur, maar blijft als uitgever nauw verbonden met Eppo.

Rob van Bavel: 'Het was een moeilijke beslissing, aangezien ik met enorm veel plezier aan Eppo heb gewerkt en het blad heb zien groeien tot opnieuw het podium van de Nederlandse stripwereld. Maar er liggen voor mij nog veel nieuwe uitdagingen op stripgebied, en met Noël aan het roer denk ik dat er weer een frisse wind door Eppo gaat waaien.'

Noël Ummels is scenarist en werkt als eindredacteur voor Quote en Formule 1. Over zijn hoofdredacteurschap: 'Ik heb dertig jaar gewerkt voor tientallen tijdschriften, maar nooit de behoefte gevoeld om bij een ervan hoofdredacteur te worden. Tot Rob van Bavel mij vroeg voor het hoofdredacteurschap van Eppo. Het is heel bijzonder om zo'n rol te mogen spelen bij het lievelingsblad uit je jeugd. Maar het is ook een grote verantwoordelijkheid, want Eppo is een onmisbaar podium voor stripmakers in Nederland. De redactie en de uitgever stoppen er al hun creativiteit en energie in om Eppo springlevend te houden.'

Eppo Stripblad beleefde zijn herstart in 2009 en gaat dit jaar zijn zevende jaargang in. In Eppo, dat twee-wekelijks verschijnt, staan de nieuwe avonturen van onder meer Storm, Franka, Sigmund, Elsje, DirkJan, January Jones, Esther Verkest en Agent 327.

www.eppostripblad.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken