NRC Live van start met event over innovatie

NRC Live van start met event over innovatie
  • Media
  • 28 jan 2015 @ 09:58
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMediaInnovatieEvenement

NRC Live trapt af op 5 maart. De evenemententak van NRC Media houdt haar eerste event over de innovatiekracht van Nederlandse bedrijven en de impact van technologische ontwikkelingen op traditionele businessmodellen. Wat kunnen gevestigde bedrijven leren van de startup-mentaliteit? Prins Constantijn van Oranje-Nassau, bestuurslid van het onlangs gelanceerde nieuwe initiatief StartupDelta, opent de NRC Live kick-off 'Moonshot'.

Door snel groeiende en marktverstorende startups als Whatsapp, Uber, Airbnb en Tesla, staan technologie en innovatie inmiddels hoog op de agenda in directiekamers. In een rap tempo volgen de technologische ontwikkelingen elkaar en dendert de digitale revolutie door. Het gevolg: een flinke verstoring van traditionele businessmodellen binnen álle sectoren. Voor gevestigde bedrijven geldt: hoe blijf je relevant en welke koers zet je in?

Prins Constantijn, Google en Uber

Constantijn van Oranje-Nassau gaat tijdens de bijeenkomst uitgebreid in op de plannen om met het team van StartupDelta Nederland op de kaart te zetten als Europese verzamelplaats voor vernieuwende startende ondernemers uit het buitenland. Constantijn is voormalig kabinetschef van eurocommissaris Neelie Kroes (Digitale Agenda), met wij hij in StartupDelta ook samenwerkt.

Behalve prins Constantijn zijn er meer sprekers: zo delen ook ceo Pim van der Feltz (Google Benelux), hoogleraar Henk Volberda (RSM Erasmus University) en Yuri van Geest (Singularity University) de nieuwste inzichten over digitale trends en de worstelingen met nieuwe businessmodellen.

Verder staat een vraaggesprek gepland met Nederlandse kopstukken van Uber, Rockstart en Salesforce, onder leiding van journalist Eva de Valk. In kleinere rondetafelgesprekken gaan toonaangevende startups als Vandebron en 3DHubs in gesprek met deelnemers.

NRC Live is de nieuwe kenniseventstak van NRC Media, met exclusieve bijeenkomsten voor professionals die openstaan voor nieuwe inzichten. NRC Live stelt naar eigen zeggen 'de juiste vragen op het juiste moment en brengt sleutelspelers uit bedrijfsleven, wetenschap en overheid samen'. Zo wil NRC Live relevante discussies aanjagen, antwoorden vinden op pijlsnelle economische en maatschappelijke veranderingen met zakelijke impact. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken