Sanoma stopt met VrouwOnline

Sanoma stopt met VrouwOnline
  • Media
  • 7 jan 2015 @ 10:12
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaDoelgroepOnlineMediastrategieDigitaal

Uitgever Sanoma stopt per 1 februari met VrouwOnline.nl, de voorloper van veel online magazines. De reorganiserende uitgeverij schrapt de website om meer nadruk te leggen op de online aanwezigheid van langer bestaande merken als Libelle, Margriet, Grazia, Viva en Flair.

Vrouwonline werd vijftien jaar geleden gelanceerd. Het online magazine over lifestyle was toen één van de eerste sites die zich specifiek richtte op een vrouwelijke doelgroep. Deze week meldt VrouwOnline op de eigen website: 

'Het spijt ons te moeten melden dat VrouwOnline.nl zoals je gewend bent, binnenkort niet meer online zal zijn. Na een bestaan van bijna 15 jaar is door Sanoma besloten om de website in februari 2015 te stoppen. De strategie van Sanoma is om zich meer te richten op de grote focusmerken, VrouwOnline past helaas niet langer in dit rijtje.

Maar niet getreurd, voor veel recente VrouwOnline-artikelen kun je binnenkort terecht bij de volgende vrouwenmerken: Viva, Margriet, Grazia, Libelle en Flair. De leukste en beste artikelen van onze toppijlers worden overgezet op deze websites, zodat deze wel toegankelijk blijven voor onze bezoekers. We willen jullie bedanken voor al jullie bezoeken en reacties de afgelopen jaren.'

Bladendokter Carolien Vader meldt op haar blog: 'Ging het slecht met Vrouwonline? Neen. Volgens Sanoma werd de site maandelijks bezocht door 450.000 mensen die gezamenlijk bijna 2 miljoen pagina’s bekeken. Naar verluid zijn de andere mediamerken binnen Sanoma, flink in de weer met online strategieën. Daar zullen we in 2015 veel van gaan horen.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken