Snapchat zoekt samenwerking met mediabedrijven

Snapchat zoekt samenwerking met mediabedrijven
  • Media
  • 27 jan 2015 @ 12:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaAppsOnlineContentJournalistiek

Fotodienst Snapchat werkt aan een nieuw platform in zijn app waar media redactionele content kunnen aanbieden. In eerste instantie gaat het om een samenwerking met enkele toonaangevende Amerikaanse media, waaronder CNN, ESPN, National Geographic, Vice en Yahoo.

Dit meldt The New York Times op basis van anonieme bronnen. De mediabedrijven kunnen straks via het nieuwe Discover-onderdeel speciaal op de app gerichte content leveren aan gebruikers. Het team achter Snapchat hoopt vervolgens rondom die content advertenties te gaan verkopen.

Snapchat is een chatdienst waarbij verzenders zelf bepalen hoe lang een bericht zichtbaar blijft bij de ontvanger, zodat er geen archief met foto’s en video’s ontstaat. Hoe dat zich precies gaat verhouden tot de journalistieke content is nog onduidelijk. 

Lees meer bij The New York Times

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken