Stichting Kijkonderzoek gaat online commercials meten
- Media
- 28 jan 2015 @ 14:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaVideoReclameBereikKijkcijfers
- 28 jan 2015 @ 14:01
- Redactie Media
Stichting Kijkonderzoek gaat zijn onderzoeksterrein verbreden. Behalve online video en de digitale uitzendingen van tv-zenders, gaat SKO nu ook video-commercials meten. Bovendien is Sanoma toegetreden als klant.
Om dit alles mogelijk te maken breidt SKO zijn contract met marktonderzoeksbureau Nielsen uit, zo meldt Emerce. De online metingen zullen worden verricht door zowel Nielsen als comScore en GfK.
De te onderzoeken metadata worden onderdeel van de SKO’s online videocijfers, maar zullen ook apart aan de markt worden geleverd. Mediabureaus, adverteerders en uitgevers krijgen hiermee een nieuw gestandaardiseerd ijkpunt voor online videoreclame.
Tot op heden deed SKO louter onderzoek naar een vaste groep leden: de verschillende tv-zenders. Met Sanoma treedt een relatieve buitenstaander toe, al is de uitgever eigenaar van SBS Broadcasting en een grote speler op internet. SKO meet voortaan ook de video’s op Sanoma-websites en de commercials die daar worden vertoond.
Deze verandering in het meten van reclame-bereik moet gezien worden in het licht van de steeds kritischer houding van marktpartijen en adverteerders richting de traditionele bereiksdata. Dit leidde al tot veranderingen bij de meetspecialisten: zo fuseerde HOI eind vorig jaar met NOM.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- tv-zenders
- websites
- meten
- online
- cijfers
- kijkonderzoek
- Sanoma
- bereik
- commercials
- HOI
- kijkcijfers
- reclame
- NOM
- SKO
- televisie
- onderzoek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing