Telegraaf test vernieuwde website

Telegraaf test vernieuwde website
  • Media
  • 13 jan 2015 @ 14:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteMediaOnlineJournalistiek

De Telegraaf start een publieke test van haar vernieuwde website, die vermoedelijk later deze week zichtbaar wordt voor geregistreerde gebruikers. De nieuwe site moet qua design meer gaan lijken op de papieren krant.

Dat maakte adjunct-hoofdredacteur Jan-Kees Emmer gisteren duidelijk op een presentatie in Amsterdam. Volgens Emerce staat het nog niet vast dat de nieuwe site deze week al beschikbaar komt. Emmer houdt een slag om de arm: mogelijk wordt het volgende week of zelfs pas de weken erna.

Tijdens de publieke test wil het design- en usabilityteam van De Telegraaf de laatste foutjes uit de site halen en een aantal design-opties kunnen testen. Wanneer de definitieve site gaat, is nog onduidelijk.

Op Instagram is al een screenshot van de website te zien. Het design oogt rustiger, de linkerbalk met nieuwskoppen sneuvelt en de stijlelementen van de krant verschijnen nog duidelijker online. Ook de chocoladeletters uit print kunnen op het web dominant worden ingezet.

De Telegraaf wil online ook meer aandacht gaan geven aan lokaal nieuws. De krant haalt 350 miljoen pageviews per maand via de desktop en 400 miljoen pageviews via de mobiele site en apps. De ‘vaste website’ verwerkt volgens Emerce maandelijks 75 miljoen bezoeken. 


De nieuwe site van De Telegraaf

Een foto die door laramargriet is geplaatst op


Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken